Архив

6160 BEV бяха продадени в Норвегия през февруари

Електрическите така са дял от 75,6% от всички регистрирани леки автомобили през месеца

Hyundai Ioniq 5 беше начело – с 454 нови регистрации според статистиката на OFV. На второ място следва скъпото BMW iX с 425 нови регистрации

hyundai-ioniq-5-fahrbericht-sebastian-schaal-2022-23-min

Източник: ofv.no, eu-evs.com

В Норвегия през февруари бяха новорегистрирани 6160 електрически леки автомобила, което съответства на дял от 75,6% от всички регистрирани леки автомобили през месеца. Най-успешният модел през февруари в Норвегия беше Hyundai Ioniq 5 с 454 нови регистрации.

В сравнение с февруари 2021 г. – когато са регистрирани 5074 нови електрически автомобила – февруари 2022 г. представлява увеличение от 21,4 на сто. В сравнение с януари 2022 г. обаче са регистрирани 500 електрически автомобила по-малко, което съответства на спад от осем процента.

Подобно на януари, февруари също беше значително по-слаб от предходната година по отношение на регистрациите за всички типове . За норвежките власти OFV показва само 8147 нови регистрации, 2540 или 23,8% по-малко в сравнение с февруари 2021 г., което дава пазарен дял на 6160 електрически автомобила от 75,6%.

Освен това имаше 852 нови plug-in хибрида, които сами представляват пазарен дял от 10,5 процента. Ако се съберат BEV и PHEV, 86,1% от всички нови регистрации в Норвегия през февруари са имали връзка за зареждане. Въпреки това, в сравнение с февруари 2021 г., регистрациите на PHEV са спаднали със 74,8%, т.е. значително повече от целия пазар. С други думи, норвежците са склонни да използват по-малко хибриди (регистрациите на HEV също са паднали с 57,5 процента).

Чистите бензинови и дизелови автомобили имат пазарен дял от 4,7% през февруари, съответно с 385 и 370 нови регистрации. Пазарният дял от 4,7 на сто във всеки случай е по-нисък от февруари 2021 г. (съответно 5,9 и 6,8 на сто), но отново малко по-висок в сравнение с края на годината, когато пазарният дял в някои случаи падна до три процента.

По отношение на моделите, както споменахме, Hyundai Ioniq 5 беше начело – с 454 нови регистрации според статистиката на OFV или 455 според данните от портала EU-EVs. На второ място следва скъпото BMW iX с 425 нови регистрации.

Третото място е нещо близко или по-скоро зависи от това как го гледате. В статистиката на OFV Audi Q4 e-tron и неговата издънка Sportback се отчитат като един модел с 388 нови регистрации. Това би било само едно превозно средство повече от Polestar 2, което е в статистиката с 387 регистрации. За електромобилите в ЕС Q4 e-tron е посочен отделно, което се равнява на 298 единици за e-SUV и 90 единици за e-SUV coupé. С 386 нови регистрации, Polestar 2 също не достига до общия брой за Q4 тук.

Така или иначе, отчасти благодарение на силния януари, където Q4 e-tron беше най-продаваният модел, Audi води марките тази година с 1718 бройки, пред Hyundai (1333 автомобила).

Безспорно е, че е близо след себе си: Skoda Enyaq следва с 357 нови регистрации, пред Ford Mustang Mach-E с 353 бройки и Audi e-tron quattro с 341 превозни средства – в случай на ЕС EV, последният модел идва само до 304 нови регистрации, тъй като Sportback също е показан отделно тук. След това идва Toyota RAV4, първият не-BEV в статистиката, с 325 нови регистрации. Интересна подробност: с 204 нови регистрации, EHS9 на марката FAW Hongqi се доближи до нивото на Mercedes EQC (210 превозни средства) или VW ID.4 (212 броя).

Въпреки това, данните за регистрация от Норвегия обикновено имат значение едва след края на тримесечието, тъй като Tesla обикновено доставя само през последния месец на тримесечието. През февруари само единадесет модела 3 и седем модела Y бяха регистрирани в Норвегия.