Архив

Bulli се завръща; Volkswagen представя новите електрически ID. Buzz модели

Volkswagen леки автомобили и Volkswagen Commercial Vehicles проведоха световната премиера на новия ID.vw-id-buzz-2022-01-888x444 Buzz и ID. Buzz Cargo в Хамбург

Източник: greencarcongress.com

Превозните средства са близо до серийни концептуални автомобили и все още не са пуснати в продажба. ID. Buzz и ID. Buzz Cargo ще излезат на пазара в първите няколко европейски страни през третото тримесечие на тази година. Характеристиките и спецификациите по-долу важат за европейски модели; подробности за американската версия ще бъдат налични по-близо до старта.

Buzz е истинска икона за електрическата ера. Автомобил, подобен на който само Volkswagen може да построи.

„През 50-те години на миналия век Volkswagen Bulli символизира ново усещане за автомобилна свобода, независимост и страхотна емоция. ID. Buzz възприема този начин на живот и го пренася в нашето време: без емисии, устойчив, напълно свързан в мрежа и вече готов за следващата голяма глава: автономно шофиране. С този автомобил ние за първи път обединяваме основните теми на нашата стратегия ACCELERATE в един продукт.“, каза Ралф Брандщатер, председател на управителния съвет на Volkswagen леки автомобили.

vw-id-buzz-2022-13„И двете версии на ID. Buzz са пионери по отношение на тяхната устойчивост: тяхното производство и доставка имат въглероден неутрален отпечатък. Ние също така използваме рециклирани синтетични материали и интериорът е напълно без никаква истинска кожа. ID. Buzz ще се използва и за бъдещи автономни концепции за мобилност, като например ridepooling – услуга за електронна совалка на дъщерното дружество на Group MOIA, която може да бъде резервирана чрез приложение. По този начин електрическият Bulli също е част от бъдещето на градския транспорт.“, каза  Карстен Интра, председател на управителния съвет на марката Volkswagen Commercial Vehicles.

Както е при всички модели от ID семейството на лек автомобил Volkswagen, ID. Buzz, който е произведен от Volkswagen Commercial Vehicles в Хановер, също се основава в инженерно отношение на модулния комплект за електрическо задвижване (MEB) на групата. Мащабируемата платформа за масово производство за изцяло електрически автомобили осигурява основата на различни марки за всички видове различни модели и сегменти. Архитектурата му позволява еволюционно по-нататъшно развитие на софтуера и технологиите, което е от полза не само за нови модели като ID. Buzz, но също и модели, които вече са доставени, посредством актуализации по ефир.

Включена стандартно в ID. Buzz и ID. Buzz Cargo е местната система за предупреждение „Car2X“, която използва сигнали отvw2 други превозни средства и транспортната инфраструктура, за да забележи опасностите в реално време. Включени също като стандарт: функцията за аварийно спиране „Front Assist“ и, в MPV, асистентът за поддържане на лентата „Lane Assist“.

С новия софтуер, нови помощни функции също влизат в ID. семейство. Като опция се предлага „Travel Assist с данни за рояка“, който улеснява частично автоматизирано шофиране в целия диапазон на скоростта и за първи път подпомага смяната на лентата на магистралата. Също ново: „Функция за памет“ за автоматично паркиране по предварително запазен маршрут.

ID.Buzz и ID. Buzz Cargo стартира в цяла Европа с батерия от 77 кВтч (брутно енергийно съдържание: 82 кВтч). Тя осигурява ток на електродвигател с мощност 150 кВт, който – както някога е правил плоският двигател в T1 – задвижва задната ос. Позицията на батерията, интегрирана дълбоко в пода сандвич, и олекотената система за електрическо задвижване водят до добро разпределение на теглото и нисък център на тежестта на автомобила. И двата фактора оптимизират управлението и пъргавината.

vw3Литиево-йонната батерия може да се зарежда от стенни кутии или обществени зарядни станции с помощта на 11 кВт променлив ток (AC). Чрез щепсел CCS конектор на станция за бързо зареждане с постоянен ток (постоянен ток) мощността на зареждане се увеличава до 170 кВт. Когато се зарежда по този начин, нивото на заряд на батерията се повишава от 5 до 80% за около 30 минути.

Използвайки последния ID. софтуер, моделната линия ще предлага и функцията „Plug & Charge“ в бъдеще. Чрез тази функция ID. Buzz се удостоверява на съвместими DC станции за бързо зареждане чрез конектора за зареждане, използвайки стандарта ISO 15118. Освен това обменя всички необходими данни със станцията за зареждане по този начин – допълнително удобство.

Двупосочното зареждане позволява ID. Buzz за подаване на ненужна енергия от батерията в домашната мрежа на клиента (Vehicle-to-Home). Преносът на мощност и комуникацията се осъществяват чрез специална DC двупосочна стенна кутия.

Във версията MPV петима души имат достатъчно място за пътуване и багаж (1121 литра вместимост). Ако вторият ред седалки е сгънат, товароносимостта се увеличава до 2205 литра. Две или три седалки отпред, както желае клиентът, и фиксирана преграда, отделяща товарното пространство от 3,9 m3, са отличителни черти на ID. Buzz Cargo. Товарната версия с нулеви емисии може да поеме два натоварени европалета, натоварени напречно.

Една характеристика на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo е с дълго междуосие от 2988 мм, приблизително същото като това на настоящия T6. Дължината и на двете версии е 4712 мм.

Включително антена на покрива, двете версии на ID. Buzz, в зависимост от спецификацията, имат 1937 мм или 1938 мм височина. При 1985 мм новият модел е с 81 мм по-широк от T6. Междувременно кръгът на завой от 11,1 метра е необичайно малък.

Volkswagen ID. Buzz CargoМоделната линия Buzz се произвежда от Volkswagen Commercial Vehicles в основния завод в Хановер. По-голямата част от модулите на системата за електрическо задвижване, които се доставят в завода за тази цел, също ще бъдат произведени в Германия от собственото подразделение на Volkswagen Group Components на групата. От 2022 г. заводът в Хановер е едно от високотехнологичните места на Групата за производство на изцяло електрически превозни средства.

Европейските предварителни продажби започват през май, пускането на пазара през есента. ID. Buzz и ID. Buzz Cargo ще излезат на пазара в първите няколко европейски страни тази есен. Предварителните продажби трябва да започнат през май. С ID. Buzz, Volkswagen of America също ще инициира завръщането на микробуса в САЩ и Канада.