BMW iX5 Hydrogen в последното зимно тестване близо до Арктическия кръг
При изключително предизвикателни зимни метеорологични условия по обществени пътища и в тестовия център на BMW Group в Арьеплог, Северна Швеция
BMW iX5 Hydrogen в момента преминава тестове при зимни условия в Швеция.
Тестовете близо до Арктическия кръг показват, че BMW Group напредва с процеса на разработка на BMW iX5 Hydrogen. Компанията ще произведе малка серия от модела по-късно през годината и също така се ангажира да помогне за разширяването на мрежата от станции за зареждане с водород.
„Зимните тестове при екстремни условия ясно показват, че BMW iX5 Hydrogen също може да осигури пълна производителност при температури от -20°C и следователно представлява жизнеспособна алтернатива на превозно средство, захранвано от акумулаторно-електрическа задвижваща система. За да можем да предложим на нашите клиенти задвижваща система с горивни клетки като атрактивно решение за устойчива мобилност, също трябва да има достатъчно обширна водородна инфраструктура.“, каза Франк Вебер, член на управителния съвет на BMW AG.
При тези студени условия системата за задвижване с водородни горивни клетки показва същата ежедневна използваемост като конвенционален двигател с вътрешно горене. Дори при тези условия на замръзване, задвижващата система продължава да предлага пълния си работен диапазон. Попълването на водородните резервоари отнема само три до четири минути, дори в дълбините на зимата.
„Системата за задвижване с водородни горивни клетки съчетава най-доброто от двата свята на задвижване, независимо от времето на годината и външните температури: тя предлага локална мобилност без емисии на електрическо превозно средство и неограничена ежедневна използваемост – включително кратки спирания за зареждане – познати от моделите с двигател с вътрешно горене.“, каза Юрген Гулднер, вицепрезидент по технологиите на водородни горивни клетки и проекти за превозни средства в BMW Group.
Задвижващата система на борда на BMW iX5 Hydrogen обединява технологията на горивните клетки с електрически двигател, използвайки технологията BMW eDrive от пето поколение. Водородът, който използва като енергиен източник, се съхранява в два 700-барови резервоара, изработени от пластмаса, подсилена с въглеродни влакна (CFRP). Горивната клетка преобразува водорода в електрическа енергия, генерирайки мощност от 170 к. с.
Електрическият двигател може да добави към енергията, съхранявана в захранващата батерия. Тази батерия се зарежда или чрез възстановяване на енергията, или от горивната клетка. Всичко това означава, че системната мощност от 374 к. с. е налична, когато водачът реши да изследва горните граници на динамичните способности на автомобила.
Комбинацията от горивна клетка и батерия с максимална мощност дава на BMW iX5 Hydrogen глобално уникална система за задвижване. BMW i – като марка, фокусирана изцяло върху мобилността, произвеждаща нулеви местни емисии – може в бъдеще да предлага превозни средства със система за задвижване с водородни горивни клетки наред със своите акумулаторни електрически модели. Това би му позволило, най-удивителното, да отговори на изискванията за мобилност на клиенти, които нямат собствен достъп до инфраструктура за електрическо зареждане, често пътуват на дълги разстояния или желаят висока степен на гъвкавост, казаха от BMW.