Audi представя почти серийна A6 e-tron концепция комби
Предостави предварителен преглед на производствения модел, планиран за 2024 г.
Източник: audi-mediacenter.com, auto-motor-und-sport.de
Audi представи концепцията за електрическо комби A6 Avant e-tron. Концепцията за почти производство има за цел да предостави предварителен преглед на производствения модел, планиран за 2024 г. – една година след седана.
Същият седан, Audi A6 e-tron, имаше своята премиера като концепция през април 2021 г. – и по това време вече носеше 95% от дизайна на серията. Ето защо не е изненадващо, че представената сега концепция за комби приема много елементи от концепцията A6 e-tron – с изключение на задната част на комбито. Концепцията на комбито, от друга страна, трябва да бъде 98 процента същата като серийния дизайн.
Audi все още не споменава обема на багажника, който е важен за комби кола, или размерите на товарното отделение в прессъобщението. Дължината от 4,96 метра и междуосието от 2,95 метра отговарят на салона. Задното стъкло на Avant не е напълно вертикално, но също така не е толкова плоско, както при други комби с двигател с вътрешно горене от този размер – което предполага приличен обем на натоварване. Въпреки това, товарният ръб – също поради двата посочени дифузора отзад – изглежда много висок, а височината на отвора на багажника е доста ниска.
Задвижването на проучването на комбито също отговаря на опцията, която Audi представи миналата година в своя PPE седан: Електрическото задвижване на всички колела произвежда 350 кВт. Audi само стана по-конкретна за батерията: през 2021 г. все още се казваше, че голямата батерия ще има „около 100 кВтч“. Междувременно се говори само за 100 кВтч. Това трябва да осигури пробег от около 700 километра както при салона, така и при комбито – комбито има малко по-висок коефициент на съпротивление от 0,24 от седан (0,22), така че на практика трябва да има малко по-малък пробег.
Батерията може да се зарежда с до 270 кВт. Това означава, че електричеството за до 300 километра може да бъде заредено за десет минути. Твърди се, че зареждането от 5 до 80 процента отнема по-малко от 25 минути. С комбинацията от мощност на зареждане и обхват, семейството A6 ще бъде „безкомпромисно подходящо за дълги пътувания“, според Audi.
За това трябва да помогне и просторът на интериора, който обещава достатъчно място за краката дори на задната седалка благодарение на плоския вътрешен под на електрическата платформа и дългото междуосие.
Audi все още не дават подробности относно системата за електрическо задвижване на модела с мощност 350 кВт. Само общо се твърди, че „спортните топ модели“ могат да ускорят до 100 км в час за доста по-малко от четири секунди – така че електрически S или RS модел все още може да последва. „Икономично проектираните начални варианти“ със задно задвижване трябва да завършат стандартния спринт за по-малко от седем секунди.
В допълнение към конкретните планове за електрическите модели A6, Audi прави и още един преглед на планирането: „Концептуалните автомобили Audi A6 e-tron Sportback и Avant вече са първите членове на семейство превозни средства – първоначално в C -сегмент, а по-късно и в B- и D-сегментите”, пише Audi.
С концепцията A6 e-tron Avant Audi е първият от немските премиум производители, който потвърждава електрически комби в класа на служебните автомобили. В BMW все още има слухове за i5 Touring, но този модел все още не е потвърден. Mercedes беше по-бърз със седана, но EQE вече може да се поръча в първите варианти. Вероятно обаче няма планове за електронен вагон в Щутгарт – напротив. Съобщенията в медиите, че Mercedes възнамерява постепенно да премахне комби версиите с предстоящите промени в модела, не бяха отречени.