Архив

Nissan ще се съсредоточи върху електрическите превозни средства в Европа

Компанията казва, че очаква 75% от новите й автомобили в региона да бъдат електрически до финансовата 2026 г.

Nissan 2022

Nissan 2022

nissannews.com

Японският автомобилен производител Nissan обяви, че ще се въздържа от инвестиране в съвместими с Евро 7 превозни средства с вътрешно горене. Вместо това японската компания ще представи нови леки автомобили в Европа само с частично или изцяло електрически задвижвания от 2023 г.

Компанията казва, че очаква 75% от новите й автомобили в региона да бъдат електрически до финансовата 2026 г. До края на десетилетието целта е 100 процента. Nissan не уточнява как да се разделят продажбите между BEV, PHEV и HEV. Делът от 75% до 2026 г. вече беше споменат от Nissan миналия ноември.

Nissan планира да предложи шест електрифицирани модела в Европа в близко бъдеще, от които Juke Hybrid, Qashqai e-Power и X-Trail e-Power са три хибрида, а Leaf, Ariya и Townstar са с три батерии – електрически автомобили.

„Nissan се зарежда към електрифицирано бъдеще, като Европа е водеща. Установихме ясна посока чрез Ambition 2030 и с новата ни електрифицирана гама наистина проправяме пътя към устойчиво бъдеще“, казва Гийом Картие, председател на Nissan AMIEO Region (Африка, Близкия изток, Индия, Европа и Океания) . „Използвайки нашето глобално присъствие и партньорствата на Алианса, това е знаков момент за Nissan в Европа с пристигането на нашето най-изчерпателно предлагане на продукти до момента.” Ambition 2030 предвижда 15 BEV модела по целия свят до 2030 г. – не се знае колко ще дойдат в Европа.

Беше загатнат ходът на японската компания да не инвестира в горелки от Евро 7. През февруари Nikkei съобщи, че Nissan спира разработването на нови двигатели с вътрешно горене на почти всички основни пазари. Само в САЩ Nissan ще продължи ограниченото развитие на двигатели с вътрешно горене за пикапи и SUV поради голямото търсене. За други пазари Nissan планира по-нататъшни разработки на хибридни задвижвания от страна на двигателя с вътрешно горене, но няма да разработва напълно нови двигатели.

Вместо това алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi все повече се фокусира върху електрическата мобилност; през януари инвестициите в тази бъдеща област бяха увеличени с 23 милиарда евро до 33 милиарда евро. Nissan планира фабрика за батерии в Съндърланд заедно с Envision AESC; електрически кросоувър (вероятно SUV купе на Ariya) също ще бъде построен в завода за превозни средства там. Интересното е, че Nissan продаде собственото си дъщерно дружество за батерии и производството на батерии в Съндърланд на Envision Group през 2018 г.