Audi планира и малки електрически автомобили
През декември миналата година Audi разкри, че има за цел да инвестира 18 милиарда евро само в електрификация от 2022 до 2026 г.
automobilwoche.de, audi-mediacenter.com
Дъщерното дружество на VW – Audi, ще електрифицира всички основни сегменти до 2027 г., според Оливър Хофман, член на управителния съвет, отговорен за развитието. Според изявления на мениджъра в интервю, това включва и акумулаторно-електрически премиум малки автомобили.
„Ще електрифицираме всички основни сегменти до 2027 г.“, каза Хофман пред немското издание Automobilwoche. „Това включва и А-сегмента, където ясно виждаме нуждата от първокласни превозни средства в бъдеще.“
Като се има предвид това, Хофман все още не обяви никакви конкретни модели. Производствен модел в A-сегмента би бил новост за Audi: дори базираното на MQB Audi A1 е повече в B-сегмента. Само през декември миналата година Audi разкри, че има за цел да инвестира 18 милиарда евро само в електрификация от 2022 до 2026 г.
Хофман потвърди решението, че няма да има преки наследници на A1 и малкия SUV Q2, но не коментира повече плановете за малкия автомобил. Въпреки това, с оглед на логиката на групата, изглежда очевидно, че новият модел няма да бъде самостоятелен Audi, а вероятно ще бъде базиран на VW ID.2, представено от VW на IAA 2021. Вероятно ще отнеме известно време, преди VW да бъде готов за серийно производство. Досега се предполагаше, че ID.2 ще бъде издънка на Seat/Cupra, но участието на Audi може да го направи по-икономичен.
В краткосрочен план обаче Audi работи върху по-голяма е-серия. Според Хофман търсенето на Q4 e-tron и e-tron GT е голямо и Audi се надява на допълнителен тласък от моделите на платформата PPE. От 2023 г. Q6 e-tron e-SUV ще се произвежда в Инголщат, а през същата година A6 e-tron ще влезе в производство като електрически седан.
Това ще бъде последвано през 2024 г. от A6 Avant e-tron, чието почти производство беше представено миналата неотдавна. Audi няма „нищо да крие“ от конкуренцията на BMW и Mercedes, някои от които вече навлизат на пазара с модели като EQE.
Шефът на Audi Маркус Дюсман разкри електромобила по време на годишната пресконференция. „Концепцията Audi A6 Avant e-tron олицетворява динамиката и елегантността на бъдещия електрически луксозен клас в Audi“, каза Дюсман. „С производствения модел, определен за стартиране на по-късна дата, ние разширяваме нашето портфолио от електронни модели в един от основните ни сегменти.“
Когато го попитаха директно, Хофман също потвърди, че Audi ще продължи да се фокусира върху класическото комби, докато Mercedes вероятно няма планиран такъв модел, базиран на EQE. „Красивите комбита се наричат Avant; това ще бъде и в света на електричеството“, каза Хофман. „Моделите Avant са важни модели за обем за Audi.“
Важен пазар за продажби на моделите ще бъде Китай. „Компанията Audi FAW NEV играе централна роля в нашата стратегия за електрификация в Китай“, каза Дюсман. Съобщава се, че Audi завърши фазата на планиране и одобрение през февруари. Допълнителни подробности за планираните модели все още не бяха налични.
Когато става въпрос за електрическо развитие, Audi иска да свърже Bentley и Lamborghini по-тясно с него в групата на премиум марките на VW Group. „Lamborghini и Bentley очевидно имат полза от Audi при прехода към електронна мобилност: тези марки ще се борят да направят огромните инвестиции сами“, каза Дюсман.
Въпреки че няма повече информация за първото изцяло електрическо Lamborghini, е ясно, че първото електрическо Bentley ще бъде издънката на проекта Artemis – с производство на каросерията в Хановер и окончателно сглобяване в Крю, Германия. „Първото превозно средство от проекта Artemis със сигурност ще бъде фар за нас от 2025 г. нататък“, казва Хофман за еквивалентния седан Audi. „Той ще бъде постоянно развиван отвътре навън и ще показва езика на дизайна на бъдещето.“