Архив

Обединеното кралство обещава 10-кратно увеличение на зарядните

След критики, че внедряването на обществената инфраструктура е твърде бавно

Продажбите на електрически автомобили съставляват 18% от регистрациите на нови автомобили през февруари

Зареждане на електрически автомобили в Единбург В Обединеното кралство има само около 30 000 обществени точки за зареждане за обслужване на 420 000 чисто електрически превозни средства. Снимка: /The Guardian

Зареждане на електрически автомобили в Единбург
В Обединеното кралство има само около 30 000 обществени точки за зареждане за обслужване на 420 000 чисто електрически превозни средства. Снимка: /The Guardian

theguardian.com/politics

Правителството на Обединеното кралство обещава 10-кратно увеличение на зарядните устройства за електрически автомобили до 2030 г.

Нова цел идва след критики за внедряването на инфраструктура за това, че не успява да съответства на нарастващите продажби на превозни средства

Правителството на Обединеното кралство си постави нова цел да увеличи броя на зарядните устройства за електрически автомобили повече от десет пъти до 300 000 до 2030 г. след тежки критики, че внедряването на обществената инфраструктура е твърде бавно, за да съответства на бързия растеж на продажбите.

Министерството на транспорта (DfT) заяви, че ще инвестира допълнителни £450 милиона за това, заедно със солидни суми частен капитал. Продажбите на нови автомобили и микробуси с бензинови и дизелови двигатели ще бъдат забранени от 2030 г.

В края на февруари по пътищата на Обединеното кралство имаше 420 000 чисто електрически коли, според уебсайта за сравнение Next Green Car. На 1 март обаче в Обединеното кралство имаше само 29 600 обществени зарядни точки, според компанията за данни Zap-Map.

Фондът за местна инфраструктура за електрически превозни средства от £450 милиона ще се съсредоточи върху центровете за зарядни устройства и уличните зарядни устройства, каза DfT.

BP също така потвърди, че ще похарчи £1 милиард за нова инфраструктура за зарядни устройства в Обединеното кралство като част от плановете си за диверсификация на приходите. Компанията разчита предимно на изкопаеми горива за своите печалби и е под натиск от инвеститори и активисти да покаже как ще достигне нетни нулеви въглеродни емисии.

Борис Джонсън свързва преминаването към електрически автомобили с стремежа за намаляване на зависимостта от чуждестранни доставки на изкопаеми горива. Цените на горивата достигнаха рекордно високи нива с инвазията на Русия в Украйна, която се очаква да добави допълнително към кризата с разходите за живот поради глобалната зависимост от нейния износ на петрол и газ.

„Чистият транспорт не само е по-добър за околната среда, но е още един начин да намалим зависимостта си от външни енергийни доставки“, каза премиерът.

Автомобилната индустрия постоянно се оплаква, че правителството не прави достатъчно, за да осигури зарядни устройства, което означава, че много клиенти се въздържаха да купуват акумулаторни електрически автомобили от страх да не могат да заредят.

Продажбите на електрически автомобили съставляват 18% от регистрациите на нови автомобили през февруари, според Обществото за производители и търговци на автомобили (SMMT), лобистка група.

Лондон и югоизточната част на Англия имат по-добър достъп до обществени зарядни устройства от по-бедните части на Обединеното кралство, въпреки че много собственици на електрически автомобили вероятно ще разчитат на частни зарядни устройства в домовете си.

Шефовете на автомобилната индустрия отговориха с облекчение на обещанието на правителството, което добави към предишните планове за инвестиране на £950 милиона в устройства за бързо зареждане. Въпреки това, Майк Хоус, главен изпълнителен директор на SMMT, каза, че иска обвързващи цели при пускането на зарядното устройство.

„Инфраструктурата за зареждане трябва да бъде в крак с бързия растеж на продажбите на тези автомобили“, каза той. „Разгърнато на национално ниво и с темпове, това разширение ще даде на шофьорите увереност, че ще могат да зареждат толкова лесно, колкото биха заредили гориво, където и да се намират.”

Едмънд Кинг, президент на AA, каза: „Въпреки че е постигнат голям напредък, има още много да се направи, за да се убедят шофьорите в броя и най-вече надеждността на постовете за такси.

Той каза също, че са необходими спешни действия за справяне с проблемите с лекотата на използване на зарядните устройства, които могат да изискват отделни акаунти, и че е необходима повече работа в селските райони, за да се чувстват изолираните зарядни станции по-безопасни. Достъпът за шофьори с увреждания също е проблем, каза той.