Архив

Stellantis поддържа завода за ванове в Русия да работи, докато Renault затваря

Фабриката на Stellantis в Калуга работи на ниско ниво, въпреки че може да се наложи заводът да бъде затворен поради логистични проблеми и проблеми с доставките

Лого Stellantis NV в приемната на техническия център на автомобилния производител във Velizy-Villacoublay близо до Париж, Франция, Stellantis NV, автомобилният производител, образуван от сливането на Fiat Chrysler Automobiles NV и PSA Group, Bloomberg

Лого Stellantis NV в приемната на техническия център на автомобилния производител във Velizy-Villacoublay близо до Париж, Франция, Stellantis NV, автомобилният производител, образуван от сливането на Fiat Chrysler Automobiles NV и PSA Group, Bloomberg

Bloomberg News

Stellantis NV продължава да произвежда микробуси в завода си близо до Москва, за разлика от френския съперник Renault SA, който се поклони късно в сряда пред нарастващия натиск да напусне значителните си операции в Русия.

Фабриката на Stellantis в Калуга работи на ниско ниво, каза говорителка в четвъртък, въпреки че може да се наложи заводът да бъде затворен поради логистични проблеми и проблеми с доставките.

След седмици на задълбочено проучване, кулминиращо в публично упрек от страна на президента на Украйна Владимир Зеленски, Renault заяви, че преустановява дейността си в московския автомобилен завод и обмисля бъдещето на дългогодишното руско предприятие, АвтоВаз, в което работят около 45 000 работници. Решението на Renault е различно от действията на Volkswagen, BMW AG и Ford Motor Co., които решиха да преустановят дейността си в местните фабрики.

С по-малък залог от Renault в Русия, главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес каза по-рано този месец, че производителят на марки като Jeep, Peugeot и Fiat ще спре износа и вноса за и от Русия.

По това време компанията не споменава фабриката си в Калуга. На около 150 километра (93 мили) югозападно от Москва, съоръжението произвежда около 11 000 търговски превозни средства годишно. Таварес каза, че Русия носи между 20 милиона и 30 милиона евро (33 милиона долара) печалба годишно, което прави всяко въздействие върху цялостните операции на автомобилния производител незначително.