Архив

Daimler Truck не води преговори за дял в руския Kamaz

И Mercedes-Benz, и Daimler Truck замразиха производството в Русия след нахлуването й в Украйна, включително сътрудничеството на Daimler Truck с Камаз 

Руският президент Владимир Путин разговаря с главния изпълнителен директор на Kamaz Сергей Когогин и главния изпълнителен директор на Daimler Trucks Мартин Даум, докато посещава завода на производителя на камиони Kamaz в Набережни Челни, Русия, 13 декември 2019 г. /Кремъл чрез REUTERS

Руският президент Владимир Путин разговаря с главния изпълнителен директор на Kamaz Сергей Когогин и главния изпълнителен директор на Daimler Trucks Мартин Даум, докато посещава завода на производителя на камиони Kamaz в Набережни Челни, Русия, 13 декември 2019 г. /Кремъл чрез REUTERS

reuters.com/business/autos-transportation

БЕРЛИН – Daimler Truck заяви на 24 март, че в момента не е в преговори дали ще поеме дела в руския Kamaz (KMAZ.MM) от бившата си майка Mercedes-Benz AG (MBGn.DE), предшестващ кризата в Украйна.

Mercedes-Benz AG, тогава Daimler AG, пое 15% дял в Kamaz от Daimler Truck през септември 2021 г. с оглед да го върне на Daimler Truck, след като най-големият производител на камиони в света беше отделен от производителя на автомобили през декември.

Нахлуването на Русия в Украйна през февруари усложни процеса.

„Със сигурност не водим никакви преговори с руски правителствени служители в момента“, каза главният изпълнителен директор на Daimler Truck Мартин Даум, запитан за бъдещето на отношенията с руския производител на камиони на пресконференция в четвъртък – бел. ред. 24 март.

„Тези акции не могат да бъдат преместени, защото това се нуждае от одобрение от правителството“, каза той.

Също така е необходимо одобрение от руските регулатори и другите акционери на Камаз, най-големият от които е руският държавен конгломерат Ростех.

Mercedes-Benz не отговори веднага на искане за коментар защо временно пое залога.

Говорител на Daimler Truck каза, че докато е необходимо одобрение от правителството за подобни сделки в повечето страни, Daimler Truck чака допълнителни одобрения, специфични за Русия.

Говорителят отказа да коментира дали компанията целенасочено е спряла преговорите и каза, че е твърде рано да се каже дали ще запази дела в дългосрочен план.

И Mercedes-Benz, и Daimler Truck замразиха производството в Русия след нахлуването й в Украйна, включително сътрудничеството на Daimler Truck с Камаз.

Daimler Truck и Kamaz също имат съвместно предприятие Daimler Kamaz, създадено през 2009 г., което произвежда камиони, автобуси и леки автомобили Mercedes-Benz, като последните формират най-голямата част от приходите му, според проспект на Daimler Truck.

Даум каза, че не знае дали фабриката, собственост на съвместното предприятие, все още работи. „Тази фабрика се нуждае от части от наша страна и ние не доставяме тези части. Най-вероятно тя изобщо не произвежда“, каза той.