Електрифицираните автомобили изпреварват бензиновите модели във френските продажби за първото тримесечие
Поради несигурността около войната в Украйна и недостиг на някои компоненти, не е възможно да се даде прогноза за продажбите на нови френски автомобили през 2022 г.
ПАРИЖ, 1 април (Reuters) – Продажбите на нови електрифицирани превозни средства във Франция изпревариха за първи път бензиновите еквиваленти през първото тримесечие, което е основен етап за превозните средства с по-ниски емисии на фона на високите цени на бензиновите колонки и държавните субсидии за електрифицирани модели.
Като цяло продажбите на нови автомобили във Франция спаднаха през първото тримесечие и записаха десети пореден месец на спад с почти 20% спад през март, тъй като автомобилната индустрия се бори с проблемите на веригата за доставки, включително глобалния недостиг на полупроводникови чипове.
Продажбите на напълно електрически и хибридни модели представляват близо 40% от продажбите на нови автомобили, срещу 38,3% за конвенционалните бензинови модели, според данни за индустрията, предоставени от автомобила Plateforme (PFA).
Говорител на PFA каза, че поради несигурността около войната в Украйна и недостиг на някои компоненти, не е възможно да се даде прогноза за продажбите на нови френски автомобили през 2022 г.
Като добавим пазарния дял на дизелови модели от 16,5% през първото тримесечие, моделите с двигатели с вътрешно горене все още са мнозинство.
Но това е голяма промяна в продажбите на автомобили, тъй като електрифицираните превозни средства бяха пазарна ниша само преди три години.
Насърчени от субсидиите, задаващите се забрани за модели с изкопаеми горива и високите цени на бензина, електрифицираните модели станаха масови за много кратък период от време.
Най-продаваният електрически автомобил във Франция през март беше масовият модел 3 на Tesla (TSLA.O), следван от Dacia Spring от Renault (RENA.PA) и Peugeot 208 от Stellantis (STLA.MI).
Продажбите на френски автомобили са намалели със 17,3% през първото тримесечие.
През 2020 г. френският автомобилен пазар спадна поради пандемията на коронавирус, но след това леко се повиши през 2021 г.