Архив

Норвегия регистрира 13 983 нови BEV през март

Това съответства на пазарен дял от 86,1% от всички регистрирани нови леки автомобили през месеца

Март се характеризира с типичния бум на регистрацията на Tesla през последния месец на едно тримесечие. Моделът Y отчита 3305 нови регистрации, докато Model 3 постигна 1696 регистрации.

Март се характеризира с типичния бум на регистрацията на Tesla през последния месец на едно тримесечие.
Моделът Y отчита 3305 нови регистрации, докато Model 3 постигна 1696 регистрации.

Общо 13 983 нови електрически леки автомобила бяха регистрирани през март в Норвегия. Това съответства на пазарен дял от 86,1% от всички регистрирани нови леки автомобили през месеца. Освен това имаше 947 нови plug-in хибриди. По отношение на моделите – Tesla доминира през март.

След по-слабо начало на годината, март отново беше силен месец. В сравнение с март 2021 г. – когато са регистрирани 8624 нови електрически автомобила – това представлява увеличение от 62,1 на сто. В сравнение с 6160 нови регистрации от февруари 2022 г., март представлява увеличение от 127 процента.

Във всички видове задвижвания, 16 238 нови превозни средства бяха регистрирани в Норвегия през март, което беше първият път тази година, когато норвежкият автомобилен пазар се повиши с 6,0 процента. Въпреки това, поради по-слабите месеци януари и февруари, през първото тримесечие са регистрирани с 10,9% по-малко превозни средства, отколкото през първото тримесечие на 2021 г.

Сравнението на общо 16 238 превозни средства и 13 983 електрически леки автомобила показва дела на електрическите автомобили в това развитие на пазара. По-конкретно, той е 86,1%, при което по-голямата част от електрическите автомобили са акумулаторни електрически автомобили – колите с горивни клетки не се отчитат отделно от норвежкото OFV.

Като се добавят 947 plug-in хибрида (пазарен дял 5,8 процента), 91,9 процента от всички нови регистрации в Норвегия през март бяха plug-in. Тенденцията обаче се запази при PHEV: както през март, така и през първото тримесечие като цяло, регистрациите са със 78% под цифрите от предходната година. Останалите хибриди без опция за външно зареждане достигнаха 2,7% пазарен дял, бензиновите автомобили – 2,8%, а дизелите – 2,6%.

По този начин норвежкият автомобилен пазар се върна към нивото, наблюдавано през четвъртото тримесечие на 2021 г. Дали по-слабите месеци януари/февруари са изключение или „възстановяването“ през март ще стане ясно през следващите месеци. Разглеждайки моделите, става ясно, че март се характеризира с типичния бум на регистрацията на Tesla през последния месец на едно тримесечие.

Моделът Y отчита 3305 нови регистрации, докато Model 3 постигна 1696 регистрации – в края на януари нито един модел не беше дори в топ 20 на статистиката. Въпреки това, със силния резултат през март и двата модела бяха на първо място (модел Y с 3328 нови регистрации) и второ (модел 3 с 1736 превозни средства) през Q1.

И през март, и през тримесечието VW ID.3 следва на 3-то място. През март построеният в Zwickau e-SUV дойде с 1111 нови регистрации, а през тримесечието бяха 1712 ID.4. 4-то място заема сестринския модел MEB Audi Q4 e-tron (вкл. Sportback) с 667 автомобила през март и 1698 броя през текущата година. През март Hyundai Ioniq 5 (591 автомобила), BMW iX (562 автомобила), Polestar 2 (549 единици), Volvo XC40 (386 единици, но включително PHEV и ICE) следват пред Audi e-tron quattro (359 автомобила) и Ford Mustang Mach-E (322 броя).

През тримесечието чистите модели BEV бяха в топ 11, едва на 12-то място е Toyota RAV4 като хибрид, който все пак успя да задържи първите места миналата година. Споменатият по-горе XC40 е следващият модел, който се предлага не само като BEV. Следващите три места отиват за чисто електрически автомобили: Kia EV6, Mercedes EQC и Hongqi E-HS9.

ofv.no, ofv.no (модели, и двата на норвежки)