Архив

Администрацията на Байдън проведе среща с главни автомобилни лидери, включително с Илон Мъск и Мери Бара

Администрацията каза, че има широк консенсус, че станциите за зареждане и превозните средства трябва да бъдат оперативно съвместими  и без значение каква кола карате или къде зареждате

Присъстваха също министърът на транспорта Пийт Бутигиг, министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм и националният съветник по климата Джина Маккарти

reuters.com/business/autos-transportation

ВАШИНГТОН, (Reuters) – Администрацията на Байдън каза, че висши служители са провели среща в сряда – бел. ред. – 6 април – с главни автомобилни лидери, включително главния изпълнителен директор на Tesla (TSLA.O) Илон Мъск и главния изпълнителен директор на General Motors (GM.N) Мери Бара, за да обсъдят електрическите превозни средства и зареждането.

Председателят на General Motors и главен изпълнителен директор Мери Бара говори по време на среща, организирана от президента на САЩ Джо Байдън с главни изпълнителни директори на частния сектор, за да обсъдят програмата Build Back Better в Белия дом във Вашингтон, САЩ, REUTERS

Председателят на General Motors и гл. изп. директор Мери Бара говори по време на среща, организирана от президента на САЩ Джо Байдън с главни изпълнителни директори на частния сектор, за да обсъдят програмата Build Back Better в Белия дом във Вашингтон, САЩ, REUTERS

Администрацията каза в изявление, че „има широк консенсус, че станциите за зареждане и превозните средства трябва да бъдат оперативно съвместими и да осигуряват безпроблемно потребителско изживяване, без значение каква кола карате или къде зареждате вашето EV.“

Мъск често е в противоречие с Белия дом, често пускайки остри туитове, насочени към президента Джо Байдън. През февруари Байдън публично призна ролята на Tesla в производството на електрически превозни средства в САЩ, след като Мъск многократно се оплака, че е бил игнориран.

Миналата година Конгресът одобри 7,5 милиарда долара държавно финансиране за станции за зареждане на електромобили, но законодателството спря за нови данъчни стимули за закупуване и производство на електромобили.

Главният изпълнителен директор на Ford Motor (FN) Джим Фарли, главният изпълнителен директор на Chrysler Stellantis (STLA.MI) Карлос Таварес, изпълнителният директор на Lucid (LCID.O) Питър Роулинсън и председателят на Nissan Americas (7201.T) Джереми Папин бяха сред другите автомобилни лидери, които заеха част в срещата в сряда, на която се обсъждаше финансирането от САЩ за „създаване на национална мрежа от 500 000 зарядни устройства“.

Присъстваха също министърът на транспорта Пийт Бутигиг, министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм, националният съветник по климата Джина Маккарти и координаторът на инфраструктурата Мич Ландрийо.

Участие взеха и ръководители на Hyundai Motor America (005380.KS), Subaru of America (9778.T), Mazda North America, Toyota Motor North America Mercedes-Benz USA (MBGn.DE) и Kia Motors America (000270.KS).

Миналата седмица автомобилните производители подкрепиха новите по-строги разпоредби за емисиите на превозни средства на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) в съдебен спор, повдигнат от някои щати и групи.

Алиансът за автомобилни иновации, представляващ почти всички големи автомобилни производители, заяви, че правилото на EPA „ще предизвика индустрията“, но иска да гарантира, че „важните регулаторни разпоредби, поддържащи технологията на електрическите превозни средства, се запазват“.

Производителите на царевица, дъщерно дружество на Valero Energy (VLO.N) и други производители на етанол заявиха, че новите правила на EPA, преразглеждащи изискванията за емисии до 2026 г., „ефективно налагат производството и продажбата на електрически автомобили, а не на автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене“.