Архив

Италия ще инвестира 650 милиона евро годишно за намаляване на емисиите

Частни лица могат да получат субсидия от 3000 евро за закупуване на нови електрически автомобили. Щеfiat-500e-enel-x-ladestation-charging-station-italien-italy-2020-03-min бъдат подкрепени и малките и средните предприятия.

Парите са част от разпределението на правителството за Автомобилния фонд, който има общ бюджет от 8,7 милиарда евро до 2030 г.

Правителството на Италия вече е решило постепенно да премахне двигателите с вътрешно горене в основните сектори.

mise.gov.it, 8 април 2022 г.

Италианското правителство отпуска 650 милиона евро годишно за 2022, 2023 и 2024 г. за стимули за закупуване на електрифицирани превозни средства с ниски емисии. Частни лица могат да получат субсидия от 3000 евро за закупуване на нови електрически автомобили. Ще бъдат подкрепени и малките и средните предприятия.

Мярката се основава на указ, предложен от министъра на икономическото развитие Джанкарло Джорджети. Указът, който премиерът Марио Драги подписа сега, променя стимулите за закупуване на електрически, хибридни и нискоемисионни автомобили и мотоциклети и осигурява финансиране.

Парите са част от разпределението на правителството за Автомобилния фонд, който има общ бюджет от 8,7 милиарда евро до 2030 г. През октомври страната увеличи бюджета за финансиране на електронната мобилност и междувременно повиши процентите на финансиране през лятото.

По-конкретно, новите планове вече предвиждат частни лица да получават субсидия от 3000 евро за закупуване на нови електрически автомобили с нетна цена до 35 000 евро. Допълнителни 2000 евро ще бъдат отпуснати, ако двигател с вътрешно горене от емисионен клас Euro 5 или по-лош се бракува паралелно. За тези чисти електронни превозни средства са налични 220 милиона евро през 2022 г., 230 милиона през 2023 г. и 245 милиона през 2024 г.

За закупуване на нови plug-in хибриди с нетна цена до 45 000 евро може да се кандидатства за държавна субсидия от 2 000 евро. Ако двигател с вътрешно горене от емисионен клас Euro 5 или по-лош се бракува едновременно, се добавят 2000 евро. Бюджетът за популяризиране на plug-in хибриди е 225 милиона през 2022 г., 235 милиона през 2023 г. и 245 милиона през 2024 г.

Италианското правителство отпуска допълнителни субсидии на малки и средни предприятия за закупуване на чисто електрически превозни средства: 4000 евро за превозни средства до 1,5 тона, 6000 евро за превозни средства между 1,5 и 3,5 тона, 12 000 евро за превозни средства между 7,5 тона и 7,5 тона. тона и 14 000 евро за превозни средства от 7 до 12 тона. Бюджет от десет милиона евро е наличен за тези превозни средства през 2022 г., 15 милиона през 2023 г. и 20 милиона през 2024 г.

Ще бъдат предоставени и стимули за закупуване на електрически и хибридни леки превозни средства като мотопеди и мотоциклети (категории L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e): субсидия от 30 на сто от покупната цена до максимум от 3 000 евро или 40 процента от покупната цена до максимум 4 000 евро, ако същевременно бъде бракувано съответно превозно средство с вътрешно горене от емисионен клас Euro 3 или по-лош. За леките превозни средства бюджетът е 15 милиона евро през годините 2022-2024.

Министър Джорджети е съгласен, че средствата няма да решат кризата в автомобилния сектор. Секторът трябва да се обнови от самото начало. Но новоподписаната мярка е „спешен инструмент, който ще ни помогне да преминем през трудния период“. Той казва: „Със зелената светлина за стимулите ние даваме конкретен и дългоочакван отговор на автомобилния сектор, който е в дълбока криза. Многогодишната мярка ще позволи на компаниите да извършват промишлено планиране по пътя към развитието.“

Правителството на Италия вече е решило постепенно да премахне двигателите с вътрешно горене в основните сектори. През декември тя обяви, че ще забрани новите автомобили с вътрешно горене от 2035 г., в съответствие с плановете на Европейската комисия. За леките търговски превозни средства това ще се прилага от 2040 г.