Архив

Продажбите на Renault за първото тримесечие спадат, тъй като конфликтът в Украйна и кризата с полупроводниците удариха пазара

Групата, която също произвежда автомобили с марки Dacia и Lada, заяви, че продажбите й са паднали с 2,7% спрямо година по-рано до 9,748 милиарда евро (10,6 милиарда долара)

reuters.com/business/autos-transportation

ПАРИЖ, 22 април (Reuters) – Renault (RENA.PA), западният автомобилен производител, който е най-изложен на руския

Логото на Renault е изобразено в представителство във Верту, близо до Нант, Франция, 17 януари 2022 г. REUTERS/

Логото на Renault е изобразено в представителство във Верту, близо до Нант, Франция, 17 януари 2022 г. REUTERS/

пазар, отчете спад в приходите за първото тримесечие в сравнение с година по-рано, след като конфликтът в Украйна и проблемите с доставките на полупроводници удариха пазара.

Групата, която също произвежда автомобили с марки Dacia и Lada, заяви, че продажбите й са паднали с 2,7% спрямо година по-рано до 9,748 милиарда евро (10,6 милиарда долара). Като изключим дейността на Автоваз и Renault Русия, той възлиза на 8,9 милиарда евро, което е спад от 1,1%.

Renault прокарва напред с плановете си да раздели своя електрически (EV) и бизнес с горене, тъй като настига конкуренти като Tesla (TSLA.O) и Volkswagen (VOWG_p.DE) и преразглежда бизнеса си в Русия на фона на широкообхватни западни санкции.

Renault потвърди финансовата перспектива, изложена през март, и обяви, че ще даде по-подробна актуализация на своите цели и стратегия по-късно тази година.

„В пазарна среда, сериозно нарушена от конфликта в Украйна, кризата с полупроводниците и инфлацията, Renault Group продължава своето възстановяване и ускорява изпълнението на своята стратегия“, каза в изявление Тиери Пиетон, финансов ръководител на Renault.

 

(1 долар = 0,9223 евро)