Архив

Печалбата на Volvo пада заради недостига на чипове и войната в Украйна

Volvo вижда положителни признаци, които показват, че недостигът на чипове ще се подобри през втората половина, включително ще има по-последователно предлагане.

Шоурум на Volvo 2022.

Шоурум на Volvo 2022.

autonews.com, 28 април 2022 г. 01:55 ч.

Volvo Cars заяви, че ограниченията на чиповете постепенно се подобряват, след като автомобилният производител отчете спад в тримесечната печалба въпреки силното търсене на автомобили.

Оперативната печалба за първото тримесечие спадна до 6 милиарда крони (607,4 милиона долара) от 8,4 милиарда преди година, се казва в изявление на компанията в четвъртък. Маржът е 8,1%, което е спад от 12,3% през същия период на миналата година.

Разликата отразява два големи финансови спадове през първото тримесечие на 2021 г., които добавиха 3 милиарда крони (304,7 милиона долара) към отчетите на компанията, каза финансовият директор на Volvo Бьорн Ануол пред Automotive News Europe.

Ако те бяха изключени, маржът за първите три месеца на 2022 г. щеше да надмине цифрата за 2021 г., каза той.

Глобалният недостиг на полупроводници принуди Volvo да спре производството през първото тримесечие.

Автомобилният производител предупреди, че се очаква проблемът с доставките да продължи през второто тримесечие.

Volvo също така се опитва да осигури части от доставчици извън Китай, където тежките мерки за ограничаване на COVID затрудниха промишленото производство, логистиката и корабоплаването в автомобилната индустрия.

„Заключването в Китай е тежко и има голяма база за доставки, която е засегната. Да видим колко дълго ще продължи това. Ако продължи по-дълго, отколкото ще засегне цялата индустрия“, каза Ануол, добавяйки липсата на двоен източник на компоненти има глобални последици за производството на леки превозни средства.

Ануол каза, че Volvo вижда положителни признаци, включително по-последователно предлагане на чипове, които показват, че недостигът ще се подобри през втората половина.

„Недостигът на полупроводници очевидно отне много обем, но индустрията подобри своята ценова дисциплина поради недостига на доставки“, за да компенсира удара, каза той в интервю.

Същата тактика се използва за намаляване на финансовия удар, причинен от по-високите разходи за суровини, енергия и товари за Volvo, каза Ануол.

Volvo, мажоритарна собственост на китайската Geely Holding, запази прогнозата си за 2022 г. за незначителен ръст на доставките на годишна база.

Компанията заяви по-рано този месец, че продажбите й на леки превозни средства са паднали с 20 процента през първото тримесечие до 148 295.

Volvo се надяваше да бъде на път да произведе 900 000 превозни средства тази година, или около 225 000 на тримесечие, но тази цел беше поставена преди пандемията, недостига на чипове и войната в Украйна.

Ануол каза, че Volvo продължава да се стреми да продава 1,2 милиона превозни средства годишно до 2025 г.

Volvo през февруари спря всички продажби, обслужване и производство в Русия, която миналата година представляваше около 3% от нетните продажби на групата.

Докато германските автомобилни производители и доставчици се подготвят за възможността Русия да прекрати доставките на газ за Европа в резултат на конфликта в Украйна, Ануол каза, че Volvo няма да бъде пряко засегната, тъй като заводите му в Швеция и Белгия използват биогаз.

„Нямаме руски газ, който влиза в нашите заводи. Като се има предвид това, ясно е, че базата на доставчиците в Европа използва този газ, така че имате още едно потенциално смущение в доставките“, каза той.

На въпроса дали Volvo вече може да направи нещо, за да се предпази от проблема, той каза: „Можете да разгледате кои компоненти може да бъдат засегнати най-много, но това няма да реши проблема“.