Архив

Има достатъчно никел и литий за 14 милиона EV през 2023 г. – казват от Европейска климатична група

Според проучване, базирано на данните на BloombergNEF за глобалните максимални обеми на никел и литий за батерии за електромобили

Тавите  с инсталирани батерии се виждат по време на обиколка при откриването на завод за акумулатори на електрически превозни средства Mercedes-Benz, отбелязвайки едно от само седемте места, произвеждащи батерии за техните напълно електрически модели Mercedes-EQ, в Уудсток, Алабама, САЩ, 15 март , 2022. REUTERS/

Тавите с инсталирани батерии се виждат по време на обиколка при откриването на завод за акумулатори на електрически превозни средства Mercedes-Benz, отбелязвайки едно от само седемте места, произвеждащи батерии за техните напълно електрически модели Mercedes-EQ, в Уудсток, Алабама, САЩ, 15 март , 2022. REUTERS/

reuters.com/business/autos-transportation

3 май (Reuters) – Данните показват, че има достатъчно никел и литий за производството на до 14 милиона електрически превозни средства (EV) в световен мащаб през 2023 г., така че Европа трябва да осигури повече суровини, за да се отклони от петрола по-бързо,  казаха от групата на кампанията Транспорт и околна среда (T&E) ).

В проучване, базирано на данните на BloombergNEF за глобалните максимални обеми на никел и литий за батерии за електромобили, T&E каза, че през 2025 г. ще има достатъчно, за да произведе 21 милиона EV в световен мащаб.

С изключение на руския никел, T&E каза, че трябва да има достатъчно суровини за 19 милиона EV през 2025 г.

Глобалните продажби на електромобили се удвоиха до 4,2 милиона превозни средства през 2021 г. от малко над 2 милиона през 2020 г.

Автомобилната консултантска компания LMC прогнозира глобалните продажби на EV ще достигнат 9 милиона през 2023 г. и 14,2 милиона през 2025 г.

Цените на материалите за батерии за електромобили нараснаха през последната година, като никелът за батерии чупи нови рекорди след инвазията в Украйна, тъй като Русия е основен производител на никел.

Някои анализатори предупредиха за краткосрочни затруднения при доставките на батерии, тъй като автомобилната индустрия бързо ускорява производството на автомобили с нулеви емисии, което след това може да бъде последвано от пренасищане, тъй като множество проекти за добив и батерии се появяват онлайн.

T&E каза, че конкуренцията за литий и никел е ожесточена и отбеляза, че както Китай, така и Съединените щати са работили, за да осигурят достъп до тези суровини.

Европа трябва да последва примера и да създаде агенция, която да гарантира доставките на „критични метали с устойчив източник“.

„Докато Китай и САЩ напрягат своите политически мускули, за да осигурят доставки на критични метали, европейските лидери претърсват земното кълбо за още петрол“, каза старшият директор на T&E Юлия Полисканова. „Сега е моментът да се съсредоточим върху снабдяването с устойчиви суровини, от които континентът се нуждае за нашата енергийна независимост и зелено бъдеще.“