Архив

BMW завършва зимните тестове за iX1

BMW iX1 ще се присъедини към моделната гама веднага след пускането на пазара на новото BMW X1, което ще започне през есента на 2022 г.

BMW iX1 2022 в камуфлаж

BMW iX1 2022 в камуфлаж

bmwgroup.com, 11 май 2022 г.

Изцяло електрическото BMW iX1 успешно завърши тестовете си за динамика на шофиране в зимния тестов център на BMW Group в Арктическия кръг. По този начин процесът на разработване на сериите достигна своята финална фаза.

Зимните тестове в Arjeplog, Швеция, се проведоха успоредно с тестването на варианта на двигателя с вътрешно горене и на plug-in хибрида от новото поколение X1. Системите за задвижване и шасито бяха тествани и допълнително настроени за всички варианти.

В случая с iX1 фокусът беше също така върху поведението на електрическите двигатели, батерията с високо напрежение, както и силовата електроника и технологията за зареждане при „смразяващи студ и зимни пътни условия“, според BMW.

iX1 ще се предлага (също) със задвижване на всички колела, както сега разкрива BMW. Дали обаче задвижването на всички колела е стандартно или само като опция, предстои да разберем.

Това, което е ясно обаче, е, че iX1 ще има нагрявана батерия. Благодарение на „най-новата технология на акумулаторни клетки и интелигентно контролирана система за управление на топлината“, кратко време за зареждане и дълги разстояния трябва да са възможни дори при „екстремни температури под нулата“.

BMW iX1 ще се присъедини към моделната гама веднага след пускането на пазара на новото BMW X1, което ще започне през есента на 2022 г. Както беше съобщено, BMW цитира WLTP диапазон от 413 до 438 километра за iX1 като „прогнозни стойности, базирани на автомобила състояние на развитие до момента”. Тъй като предварителната WLTP консумация от 17,3 до 18,4 kWh/100 km, дадена на продуктовата страница, е доста висока, по това време вече имаше спекулации за версия със задвижване на всички колела. BMW все още не е дал никакви подробности за батерията.

Подобно на двигателя с вътрешно горене, iX1 е базиран на архитектурата на FAAR с предно задвижване. Всички варианти се произвеждат от BMW в Лайпциг. Следващото поколение на Mini Countryman също е базирано на FAAR и също ще се произвежда в Лайпциг като сестрински модел. Това означава, че ще има и чисто електрическа версия на Countyman.