Архив

Ford E-Transit Custom ще излезе през 2023 г

E-Transit Custom и E-Tourneo Custom ще бъдат правени от Ford Otosan, съвместното предприятие на Ford вford-e-transit-custom-2022-03-min (1) Турция, в обекта в Коджаели, където новият E-Transit също слиза от производствената линия

Източник: ford.com

Ford Pro представи изцяло електрическия E-Transit Custom, който ще влезе в производство през втората половина на 2023 г. Очаква се E-Transit Custom да предлага пробег от до 380 километра и капацитет за теглене, подобен на дизеловата версия .

Ford все още не разкрива допълнителни технически данни за системата за електрическо задвижване, батерията и системата за зареждане. Подробностите ще бъдат публикувани във връзка с IAA Transportation през септември. Дотогава общата дума е, че E-Transit Custom е предназначен да помогне на търговските клиенти да преминат към електрифицирани търговски превозни средства във важния сегмент от клас полезен товар от един тон.

Възможна е връзка с по-големия E-Transit от двутонен клас полезен товар: последният се предлага с нетна батерия от 68 кВтч за стандартен обхват до 317 километра – в по-малкия и по-лек E-Transit Custom, споменатите 380 километри биха били възможни с подобна батерия. Капацитетът на теглене на настоящите дизелови модели е до 1,9 тона.

E-Transit Custom и неговият аналог E-Tourneo Custom са първите два от общо четирите обявени изцяло електрически модела търговски превозни средства, които Ford Pro ще пуснат в Европа до 2024 г. E-Transit Custom и E-Tourneo Custom ще бъдат правени от Ford Otosan, съвместното предприятие на Ford в Турция, в обекта в Коджаели, където новият E-Transit също слиза от производствената линия. Модели 3 и 4 ще бъдат E-Transit Courier и E-Tourneo Courier – но моделите фургони вероятно ще се произвеждат в Румъния.

Подобно на големия E-Transit, E-Transit Custom също ще има опция „Pro Power Onboard“. Това са 230-волтови контакти в превозното средство, които се захранват с бордово захранване чрез генератор и могат да се използват например за охлаждане на товари или за работа с оборудване и инструменти на строителната площадка, които иначе биха изисквали външен генератор на енергия.

Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro Europe, вижда E-Transit Custom като „промяна на играта за клиентите на търговски превозни средства в Европа“. „Най-продаваният ван в Европа току-що стана изцяло електрически и – подкрепен от нашето уникално обслужване на едно гише Ford Pro за повишаване на мощността – оперативните ползи, които това ще донесе на бизнеса в цяла Европа, не могат да бъдат надценени“, казва Шеп.

Самият нов E-Transit Custom изглежда по-скоро като фейслифт от настоящото поколение с обичайната форма на ван. Фаровете са изчертани малко по-динамично и в бъдеще ще бъдат свързани с бяла LED светлинна лента. Все още има радиаторна решетка, тъй като Transit ще продължи да се предлага и като дизел.

На публикуваните снимки в пресата портът за зареждане е отпред вдясно. Това обаче е превозно средство с британски регистрационни номера – в момента не е ясно дали автомобилът с ляв волан ще има порта за зареждане от страната на водача отляво.