Архив

Renault представя ново поколение електрически транспортни автомобили

Renault обнови гамата си електрически търговски превозни средства: с новия Kangoo Rapid E-Tech Electric френският производител на автомобили представя второто поколение на своя компактен ван, захранван от батерии. В допълнение, по-големият Master E-Tech Electric е ревизиран в класа до 3,5 тона бруто тегло.

renault.com

Kangoo Rapid E-Tech Electric има електродвигател с мощност 90 кВт. Максималният въртящ момент е 245 Нм. Батерията е сrenault-kangoo-e-tech-master-ze капацитет 45 кВтч, което позволява пробег до 300 километра в цикъла WLTP. В базовата версия автомобилът е оборудван с бордово зарядно устройство за променлив ток с мощност 11 кВт. На станция с променлив ток (AC) са необходими два часа и четиридесет минути, за да се зареди батерията от 15 до 80 процента от капацитета. Като опция се предлага зарядно с мощност 22 кВт. В зависимост от версията е възможно и бързо зареждане с постоянен ток и зарядна мощност от 80 кВт. На станция за бързо зареждане с подходяща мощност батерията трябва да може да се презарежда за 150 километра за 30 минути. Това обаче вече изисква 22 кВт AC зарядно устройство; опцията DC не се предлага със зарядното устройство от 11 кВт.

Ако превозното средство е оборудвано с 22-кВт зарядно устройство, тяговата батерия също има течно охлаждане и електрически резистори. Те автоматично загряват батерията до оптимално температурно ниво, което осигурява възможно най-дълъг обхват и намалява времето за зареждане, казват от Renault. Освен това версията с мощност 22 кВт има фабрично инсталирана термопомпа; в комбинация със зарядно устройство от 11 кВт термопомпата се предлага само срещу допълнително заплащане.

Kangoo Rapid E-Tech Electric ще се предлага в два варианта на дължина – първоначално стандартната версия с до 3,9 кубически метра товарен капацитет и 600 килограма полезен товар. На по-късна дата Renault ще предложи дългата версия с максимален обем от 4,9 кубически метра и полезен товар до 800 килограма. И за двете версии е възможен и теглещ капацитет от 500 килограма.

Френският производител представи новия Kangoo Rapid Electric през пролетта на 2021 г. и последва допълнителни подробности в края на миналата година. Renault произвежда модела в своя обект в Maubeuge. Електрическият двигател и бордовото зарядно устройство са изградени в обекта на Cleon. По отношение на началото на производството на електрическия ван за доставка и неговите сестрински модели от Nissan и Mercedes-Benz, производителят е инвестирал 450 милиона евро в производството. Renault също не споменава цените в настоящото прессъобщение.

Зареждането с постоянен ток ще бъде възможно и за Master E-Tech Electric в бъдеще, макар и с много по-бавна скорост: 22-кВт DC зарядно устройство ще бъде налично за електрическия ван в бъдеще за тази цел, което ще направи възможно зареждането на енергия за 50 километра шофиране за 45 минути. Автомобилът е оборудван с бордово зарядно устройство с мощност 3,7 кВт AC стандартно. Друга нова функция е батерията от 52 kWh вместо предишната батерия от 33 кВтч, която позволява WLTP обхват от 200 километра.

Renault ще предложи актуализирания Master E-Tech Electric в 15 версии – с избор от три дължини и три височини и бруто тегло на превозното средство от 3,1 и 3,5 тона при стартиране. По-късно ще бъде добавен вариант до 3,8 тона. Четирите варианта на фургони предлагат товарен обем от 8 до 15 кубични метра. Като допълнителна версия, шасито на платформата се предлага във вариантите L2 и L3.