Архив

Депутатите на ЕС подкрепят забраната за нови автомобили на изкопаеми горива от 2035 г.

Законът все още не е окончателен. Гласуването в сряда потвърждава позицията на парламента за предстоящите преговори със страните от ЕС относно окончателния закон.

Целта е да се ускори преминаването на Европа към електрически превозни средства и да се насърчат производителите на автомобили да инвестират сериозно в електрификацията, подпомогнато от друг закон на ЕС, който ще изисква държавите да инсталират милиони зарядни устройства за превозни средства.

reuters.com/business/autos-transportation

БРЮКСЕЛ, 8 юни (Reuters) – В сряда, 8 юни, депутатите в Европейския парламент гласуваха за подкрепа на ефективна

Електронен пътен знак гласи "Замърсяване, ограничение на скоростта 70 км/ч за леки автомобили" на околовръстния път на Бордо, Югозападна Франция, REUTERS/

Електронен пътен знак гласи „Замърсяване, ограничение на скоростта 70 км/ч за леки автомобили“ на околовръстния път на Бордо, Югозападна Франция, REUTERS/

забрана на ЕС за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г., отхвърляйки опитите да се отслаби предложението за ускоряване на преминаването на Европа към електрически превозни средства.

Гласуването подкрепя ключов стълб на плановете на Европейския съюз за намаляване на нетните емисии, затоплящи планетата, с 55% до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. – цел, която изисква по-бързо намаляване на емисиите от промишлеността, енергетиката и транспорта.

Законодателите подкрепиха предложението, направено от Европейската комисия миналата година, за изискване на 100% намаляване на емисиите на CO2 от нови автомобили до 2035 г., което би направило невъзможно продажбата на превозни средства, задвижвани от ДВГ в ЕС от тази дата.

Опитите на някои законодатели да отслабят целта до 90% намаляване на CO2 до 2035 г. бяха отхвърлени.

Законът все още не е окончателен. Гласуването в сряда потвърждава позицията на парламента за предстоящите преговори със страните от ЕС относно окончателния закон.

Целта е да се ускори преминаването на Европа към електрически превозни средства и да се насърчат производителите на автомобили да инвестират сериозно в електрификацията, подпомогнато от друг закон на ЕС, който ще изисква държавите да инсталират милиони зарядни устройства за превозни средства.

„Закупуването и шофирането на автомобили с нулеви емисии ще стане по-евтино за потребителите“, каза Ян Хуитема, водещ преговарящ в парламента по политиката.

Производителите на автомобили, включително Ford и Volvo, публично подкрепиха плана на ЕС за спиране на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г., докато други, включително Volkswagen, се стремят да спрат продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа до тази дата.

Но имейлите, видени от Reuters, показват, че индустриални групи, включително германската автомобилна асоциация VDA, лобираха пред законодателите да отхвърлят целта за 2035 г., която според тях санкционира алтернативни нисковъглеродни горива и е твърде рано да се ангажират, предвид несигурното внедряване на инфраструктурата за зареждане.

„Нашите позиции са прозрачни. Нашата мисия е да разработваме най-добрите решения с всички участващи“, каза говорител на VDA.

Електрическите автомобили и хибридните превозни средства с plug-in съставляват 18% от новите леки автомобили, продадени в ЕС през миналата година, въпреки че общите продажби на автомобили спаднаха през годината на фона на недостиг на полупроводници, според Европейската асоциация на автомобилните производители.

Транспортът произвежда една четвърт от емисиите за отопление на планетата в Европа, а парниковите газове от сектора се увеличиха през последните години, заплашвайки усилията за предотвратяване на опасни нива на изменение на климата.