Архив

Hyundai Motor Group с автономна услуга Roboride за превоз с автомобили в окръг Гангнам

Пилотният RoboRide ще бъде първата услуга за привличане на автомобили с автономни превозни средстваhuynd

greencarcongress.com

Hyundai Motor Group ще пилотира услуга за превоз с автомобили RoboRide в Гангнам в Сеул, Южна Корея, използвайки акумулаторни електрически превозни средства IONIQ 5 (BEV) с вътрешно разработена технология за автономно шофиране от ниво 4. Пилотният RoboRide ще бъде първата услуга за привличане на автомобили с автономни превозни средства, която ще работи в Гангнам, един от най-натоварените райони в столичния Сеул.

Бел. ред.: Който не е ходил в Сеул, не знае за какво става дума…Бях там и в Република Корея 15 дни през 1998…

За пилотната услуга, Групата е получила временно разрешително за автономно шофиране от Министерството на земята, инфраструктурата и транспорта (MOLIT) на Корея. Той ще си сътрудничи с Jin Mobility, корейски стартъп, управляващ задвижвана от изкуствен интелект (AI) платформа за мобилност на автомобили „i.M.“.

Jin Mobility ще отговаря за управлението на двата модула IONIQ 5 RoboRide в неговото i.M приложение. Групата също така планира да разшири пилотната услуга, като същевременно развива технологията за автономно шофиране с отчитане на различни условия, като стабилност при шофиране.

„В Hyundai Motor Group, ние разработваме технология за автономно шофиране ниво 4, базирана на вътрешно разработената Advanced Driving Support System (ADAS), чиято функционалност и безопасност се проверяват чрез масово производство и успешно пускане на пазара. Очакваме тази пилотна услуга RoboRide да бъде важна точка на преобръщане, която ще ни позволи да интернализираме технологията за автономно шофиране.“ – каза Уонгджунг Янг, старши вицепрезидент и ръководител на Центъра за автономно шофиране на Hyundai Motor Group

huynЧрез този пилот групата очаква да събере ценни данни за автономно шофиране и планира по-нататъшно развитие на технологията за автономно шофиране ниво 4 за безопасно и гъвкаво навигиране в сложни градски среди.

За да се подготви за такава сложна среда за шофиране, групата работи и с столичното управление на Сеул за създаване на система, която може да свързва светофарните сигнали с автономни превозни средства. Също така събра обилни данни за шофиране от 2019 г. чрез тестване на автономно шофиране в района на Гангнам.

В допълнение, Групата ще предостави вътрешно разработена система за дистанционна помощ на превозното средство, за да гарантира безопасността. Системата следи състоянието на автономно шофиране, превозното средство и маршрута и поддържа пътуването с функции за дистанционно подпомагане, като смяна на лентата при обстоятелства, при които автономното шофиране не е възможно. Въз основа на технологията за автономно шофиране от ниво 4, превозното средство RoboRide ще възприема, взема решения и контролира собственото си състояние на шофиране, докато неговият шофьор за безопасност ще се намесва само при ограничени условия.

Пилотната услуга RoboRide ще работи от 10 до 16 ч., от понеделник до петък, за да се сведат до минимум евентуалните неудобства по пътя. До трима пътници могат да се возят, докато шофьорът за безопасност ще бъде в превозното средство, за да реагира при всякакви извънредни ситуации. Групата планира да оперира първоначална демонстрационна услуга за вътрешно подбран персонал и след това да разшири целите на пилотните услуги до общи клиенти в бъдеще.