Архив

Продажбите на NEV продължават да растат в Китай

Растеж с втория най-добър месечен резултат за годината

1,89 милиона NEV вече са продадени от януари до май, което е със 117,4 процента по-високо в сравнение със същия период на 2021 г.

cnevpost.com (общ пазар), cnevpost.com (Tesla), xiaopeng.com (Xpeng), nio.com (Nio), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Zeekr), cnevpost.com (Leapmotor), cnevpost.com (GAC Aion), cnevpost.com (Neta Automobile)

Продажбите на нови енергийни превозни средства в Китай се увеличиха с около 50 процента до 421 000 единици през май в сравнение с април. След слаб април, китайският пазар се върна към тенденцията на растеж с втория най-добър месечен резултат за годината.

BYD беше далеч напред в регистрациите на NEV Това не се промени през май: CPCA регистрира 114 183 нови енергийни превозни средства за BYD

BYD беше далеч напред в регистрациите на NEV
Това не се промени през май: CPCA регистрира 114 183 нови енергийни превозни средства за BYD

При 280 000 бройки, продажбите на NEV бяха необичайно ниски през април, което вероятно се дължи и на блокирането на Corona около Шанхай – не само имаше по-малко производство, но и търговските зали бяха затворени със седмици. Ръстът спрямо същия месец на миналата година е още по-изразен, отколкото през април: при продадени 198 000 NEV през май 2021 г. ръстът е 111,5 на сто. За сравнение, общият пазар в Китай е намалял с 1,3% на годишна база до 1,59 милиона бройки през май.

Според Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), която събира данни за продажбите, данните за май също все още са силно повлияни от пандемията. Подобрението в сравнение с май 2021 г. обаче надхвърли очакванията. Въпреки това, CPCA също така посочва, че проблемите във веригите за доставки сега все повече засягат NEV, което доведе до забавяния, някои от които значителни.

В резултат на това 1,89 милиона NEV вече са продадени от януари до май, което е със 117,4 процента по-високо в сравнение със същия период на 2021 г. 1,71 милиона единици от тях са леки автомобили NEV, останалите търговски превозни средства. Следователно делът на NEV през май беше 26,5 процента. През май 2021 г. той все още беше 12,4 на сто.

Сред производителите имаше повторение на априлския сценарий. Дълго време в Китай беше така, че BYD беше далеч напред в регистрациите на NEV, но Tesla в чистите BEV. Тъй като американският производител с единствената си китайска фабрика в Шанхай беше много по-засегнат от блокирането, отколкото BYD с многобройните си заводи, BYD също беше начело при BEV през април.

Това не се промени през май: CPCA регистрира 114 183 нови енергийни превозни средства за BYD, от които 60 834 са включени хибриди и 53 349 акумулаторни електрически автомобили. Tesla пък е в статистиката с 32 165 електрически автомобила, от които 22 340 са изнесени.

Зад BYD и Tesla, GAC Aion донякъде се открои от останалите производители като третата сила в BEV през последните месеци. Марката за електронни автомобили на базирания в Гуанджоу производител постави нов рекорд през май с 21 056 BEV. Зад тях полето остава близо с Neta (11 009 BEV), Xpeng (10 125 BEV) и Leapmotor (10 069 BEV), всеки с малко над 10 000 продажби.

Въпреки това се очертава една тенденция: Nio изостава малко от Neta, Xpeng и Leapmotor. През май Nio продаде 7024 BEV. Това означава, че производителят все още не е достигнал петцифрени продажби през нито един месец през 2022 г. Заслужава да се спомене и марката Geely Zeekr. С 4330 BEV, все още младата електронна марка повече от удвои продажбите си в сравнение с април.