Архив

ONE и BMW обявяват iX, планиран с почти 1000 км пробег

BMW е един от инвеститорите в Our Next Energy – така че е очевидно да се използва превозно средство BMWbmw-our-next-energy-one за допълнителни тестове

prnewswire.com

Стартъпът за батерии в САЩ Our Next Energy (ONE) подписа споразумение с BMW за интегриране на технологията за батерии Gemini в BMW iX. Прототипът на превозното средство трябва да бъде завършен до края на тази година – и след това ще може да кара 600 мили или 965 километра с едно зареждане.

BMW е един от инвеститорите в Our Next Energy – така че е очевидно да се използва превозно средство BMW за допълнителни тестове. Батерията Gemini е смесен комплект батерии: батерията Aires на ONE (батерия LFP с CTP технология) е свързана към втора, високоенергийна батерия, която презарежда батерията като разширител на обхват.

Миналата година ONE инсталира прототип на своята батерия Gemini в Tesla Model S и, според собствените си твърдения, постигна пробег от 752 мили или около 1200 километра.

При 203,7 кВтч, енергийното съдържание на инсталирания акумулаторен пакет беше около два пъти по-високо от оригиналния акумулаторен пакет от Tesla – със същите размери.

В съобщението за сделката с BMW, ONE сега заявява, че изискването за литий може да бъде намалено с 20 процента с батерията Gemini, а графитното изискване с цели 60 процента. Освен това използването на никел и кобалт трябва да бъде сведено до минимум – компанията не дава точни цифри тук.

„С нарастването на приемането на EV, шофьорите научават, че условията в реалния свят могат значително да намалят производителността на техните батерии“, казва Муджиб Иджаз, основател и главен изпълнителен директор на ONE. „Чести ситуации като поддържане на скорости по магистрала, зимни температури, изкачване на планини, теглене или комбинация от четирите неща представляват предизвикателства за електрическите превозни средства. Планираме да опаковаме два пъти повече енергия в батерии, така че електромобилите да могат лесно да се справят с шофиране на дълги разстояния в реални условия.”

„Ние сме в добра позиция да включим IP на ONE в SAV линията на BMW“, каза Юрген Хилдингер, ръководител на отдела за съхранение на новите технологии на BMW Group. „Ние сме уверени, че предвид икономическата жизнеспособност, това може да доведе до търговски възможности и стратегии за интегриране на технологиите за батерии на ONE в моделите на нашата бъдеща продуктова гама от BEV.”