Архив

Scania ще предлага нови електрически модели всяка година

Шведският производител на камиони Scania е един от най-големите производители на камиони в света и стана дъщерно дружество на Volkswagen през 2015 г.

scania.com

Отсега нататък Scania ще предлага на клиентите нови електрически модели всяка година. Към превозните средства за вътрешноградски доставки сега трябва да се присъединят акумулаторни електрически камиони за регионален транспорт.

Електрически модел

Електрически модел

Новата моделна гама се предлага с капацитет на батерията от 624 кВтч и се предлага с R или S кабини. Новите камиони, с общо тегло на превозното средство до 64 тона, първоначално могат да бъдат поръчани като влекачи 4×2 или като шаси 6×2*4 от седмица 28 чрез местните клонове на Scania. Производството е планирано за четвъртото тримесечие на 2023 г.

Мощността на зареждане е до 375 кВт, като производителят казва, че един час зареждане „обикновено осигурява допълнителен обхват от 270 до 300 км“. Продължителната мощност за Scania 45 R или S е 410 кВт. Обхватът варира в зависимост от теглото, конфигурацията и маршрута: например се казва, че влекач 4×2 с шест батерии може да измине до 320 километра при пълно зареждане на батерията при средна скорост от 80 км в час.

Шведският производител на камиони Scania е един от най-големите производители на камиони в света и стана дъщерно дружество на Volkswagen през 2015 г. Тъй като продажбите на електрически камиони се удвоиха в световен мащаб между 2020 и 2021 г., не е изненадващо, че компанията се стреми да задоволи това неумолимо нарастващо търсене.

„Scania вече е достигнала благоприятна зрялост по отношение на нашата електрифицирана оферта“, обяснява Фредрик Алард, старши вицепрезидент и ръководител на отдела за електрификация в Scania. „С това голямо допълнение към нашите съществуващи хибриди и BEV за градско разпространение, които въведохме през 2020 г., вече можем да предложим устойчиво и многостранно портфолио от решения с нулеви емисии за нашите клиенти.“

Scania обяви пускането на камиони BEV и PHEV за градско разпространение през ноември 2020 г., като продажбите на двете серии започнаха през предишния септември. Стартирането беше описано от главния изпълнителен директор на Scania Хенрик Хенриксон като „прелюдия към нашия ангажимент за дългосрочна електрификация“. Още тогава бяха обявени нови модели: „През следващите години всяка година ще пускаме нови електрически превозни средства за цялата продуктова гама и вече сме в процес на привеждане в съответствие на нашето производство с тази цел.” Хенриксон също говори за превоза на дълги разстояния. Сега компанията казва, че въвежда цялостни базирани на BEV решения за регионални дълги разстояния.

Въпреки че батериите стават все по-леки и по-ефективни, те все още представляват проблем с теглото на тежкотоварните превозни средства на дълги разстояния, сектор, в който водородните горивни клетки предлагат по-голям обхват с по-високата си енергийна плътност.

През април тази година беше обявено, че Scania ще работи с Cummins за разработването на 20 камиона с горивни клетки за консорциума Hytrucks. Те ще се базират на платформата за акумулаторно-електрически превозни средства на Scania и ще използват системи с горивни клетки и решения за зареждане и съхранение с водород от Cummins. 20-те камиона H2 трябва да бъдат доставени на HyTrucks през 2024 г.