Архив

Volkswagen е готов да изпревари Tesla като компания №1 в света за електрически превозни средства

Volkswagen има стабилна гама от електрически превозни средства, която може да оспори доминацията на Tesla в Европа и Китай, двата водещи пазара на електромобили в света

Volkswagen е вторият най-голям производител на автомобили в света след Toyota по обем на продажбите

Източник: observer.com

След по-малко от две години Tesla вероятно ще загуби короната на най-голямата компания за електрически превозни средства в света, според проучване на Bloomberg Intelligence, публикувано на 14 юни. Изпреварвайки го като компанията, продаваща най-много EV, може да бъде германският автомобилен гигант Volkswagen Group, чиято EV гама нараства бързо в няколко марки и оспорва популярността на Tesla на най-големите световни пазари за електрически превозни средства.

Работници сглобяват новия електрически спортен автомобил (SUV) на Volkswagen ID.4 във фабриката на VW

Работници сглобяват новия електрически спортен автомобил (SUV) на Volkswagen ID.4 във фабриката на VW

Volkswagen е вторият най-голям производител на автомобили в света след Toyota по обем на продажбите. Освен едноименната си марка Volkswagen, групата притежава още Audi, ŠKODA, Lamborghini, Porsche и шест други автомобилни марки. Неговите предложения за електрически превозни средства под марките VW, Audi и Porsche се конкурират с масовия пазар Model 3 и Y на Tesla и неговите луксозни автомобили Model S и X.

Миналата година Volkswagen продаде около 450 000 електрически автомобила в световен мащаб. Това е по-малко от половината от това, което Tesla достави. Въпреки това, като изключим САЩ – където Tesla е явен победител – двете компании са доста близки съперници, особено в Европа и Китай, двата най-големи световни пазара за пътнически електромобили, според доклада на Bloomberg. През 2021 г. продажбите на електромобили в тези два региона, взети заедно, са повече от пет пъти по-високи от тези в САЩ по данни на Bloomberg.

Повече от 90 процента от електромобилите на Volkswagen бяха продадени в Европа (70 процента) и Китай (20 процента) през 2021 г. Смята се, че Tesla е продала само 10 процента повече от Volkswagen на тези два пазара миналата година, според производствените данни от нейната Gigafactory в Шанхай, която доставя превозни средства Model 3 и Y за Китай и Европа. Tesla не разкрива данни за продажбите по държави.

Volkswagen има по-добра перспектива от Tesla в Европа

Tesla вече е установила предимство на първо място в Китай, но Volkswagen има добри шансове да спечели в Европа. Анализаторите на Bloomberg идентифицираха Volkswagen като не само единственият автомобилен производител със смислено стабилна гама от електромобили, но и такъв с ясна траектория към рентабилността.

Средноразмерният електрически SUV на Audi, Q4 e-tron, вече има сходен марж на печалба с неговия аналог с двигател с вътрешно горене, Audi Q3, се казва в доклада.

Анализаторите внимателно следят цената на батериите, най-скъпият компонент в електрическия автомобил. И Tesla, и Volkswagen имат планове да преместят разработването и производството на батерии в собствената си компания, за да увеличат рентабилността. Volkswagen се ангажира да построи шест завода за батерии в Европа до 2030 г., а Tesla планира да произвежда батерии в новата си фабрика в Берлин, Германия.

„Автомобилните производители в Европа, Китай и другаде ще продължат да предизвикват Tesla чрез предстояща вълна от нови модели, въпреки че стимулите за печалба са ограничени на фона на нарастващите разходи за батерии и липсата на мащаб“, каза Майкъл Дийн, старши анализатор в Bloomberg Intelligence.

Анализаторите също така очакват Volkswagen да разполага с достатъчно финансови ресурси за финансиране на бъдещ растеж – ако успее успешно да изведе марката си Porsche преди края на тази година. Очаква се спинофът да достигне стойност от над 100 милиарда долара, повече от текущата пазарна стойност на компанията-майка.