Архив

Citroën пуска кросоувър ë-C4 X в серията ë-C4

На повечето европейски пазари френската марка ще предлага само изцяло електрическия ë-C4 Xcitroen-e-c4-x-2022-07-min

stellantis.com

Citroën представи ë-C4 X, кросоувър издънка на своя компактен модел ë-C4. На повечето европейски пазари френската марка ще предлага само изцяло електрическия ë-C4 X, докато на някои пазари като Източна и Южна Европа C4 X ще се предлага и с двигател с вътрешно горене.

По отношение на електрическото задвижване, Citroën разчита на комбинацията от 100 кВт електродвигател и 50 кВтч батерия, позната от много други електрически модели от Stellantis Group, която трябва да позволи WLTP обхват до 360 километра в ë- C4 X – три километра повече технологичния си брат. Системата за зареждане (11 кВт AC и до 100 кВт DC) също е в съответствие с познатия модел.

Някои наблюдатели и клиенти може вече да смятат оригиналния ë-C4 за кросоувър – той не е „истински“ SUV, но вече не е и класически компактен автомобил. С ë-C4 X, който Citroën вече нарича кросоувър по име, французите все още въвеждат седана в концепцията: На 4,60 метра ë-C4 X се извисява над познатия ë-C4 с цели 24 сантиметра. Междуосието обаче е същото – 2,67 метра.

citroen-e-c4-x-2022-08-min-888x444Допълнителната дължина е очевидна при ë-C4 X, който изглежда много по-издължен, особено когато се гледа отстрани. Връзката с ë-C4 е очевидна отпред, но дизайнерите успяха да пробият нови основи отзад: тъй като арката на покрива на ë-C4 X е по-дълга и по-плоска, прикрепеният заден спойлер беше премахнат.

Това беше разделило задното стъкло на ë-C4 на две и дизайнерите бяха поставили черна лента между задното стъкло и регистрационния номер. Тъй като спойлерът и лентата са пропуснати, задната част на ë-C4 X има много по-спокоен външен вид с по-големите повърхности на боята.

Една концептуална разлика в ë-C4 е задното стъкло, което е част от задната врата в стил фастбек, което води до много голям отвор на багажника. В ë-C4 X има много по-малък отвор като този на седан с ночбек. При 510 литра, товарното отделение също е значително по-голямо, отколкото в ë-C4 (380 литра).

С кросоувъра ë-C4 X, Stellantis Group и марката Citroën, по-специално, продължават тенденцията да се фокусират върху необичайни и независими форми на каросерията. ë-C4 X ще бъде позициониран между по-малкия ë-C4 и C5 X (4,80 метра), който се предлага като PHEV, наред с други модели. Сестринската марка Peugeot също представи седан SUV кросоувър тази седмица под формата на 408.

Както посочва шефът на марката Citroën Винсент Коби, ë-C4 X се появи в резултат на обратна връзка с клиентите. „Много клиенти ни казаха, че искат достъпна, отговорна и елегантна алтернатива на масата хечбек и SUV предложения в сегмента на обемните компактни автомобили и това е най-добрата ни интерпретация на тази нужда – ориентиран към бъдещето, отличителен крос дизайн, който осигурява целия комфорт, технология, безопасност и стойност, които очаквате от Citroën, но също така изключителна просторност и гъвкавост на лимузината с предимствата на изцяло електрическата мощност с нулеви емисии“, каза той.

Citroën все още не е пуснал цените за ë-C4 X, който Cobée каза, че „ще допринесе значително за нашето присъствие на марката и целите за разширяване на продажбите, особено за международните пазари, както и в Европа“.

Но кросоувърът ще бъде на цена над ë-C4, който в момента се предлага в Германия за 36 140 евро (преди субсидиите). В Обединеното кралство базовата комплектация ë-C4 започва от £28 495 след прилагане на Plug-in Car Grant.

Новите модели ë-C4 X и C4 X ще се произвеждат изключително в Европа за всички пазари в производствената база Stellantis Villaverde в Мадрид, Испания, като продажбите започват постепенно от есента на 2022 г., каза Citroën.

Очаквайте ë-C4 X да влезе на пазара в началото на 2023 г.