Новият Peugeot e-Expert Hydrogen
Безкомпромисно решение за електрическа мобилност
Със своето изискване за драстично намаляване на местните емисии от своите превозни средства Peugeot е сред първите, които предлагат вече електрически ван, задвижван от водородна горивна клетка като стандарт
С изискването си за драстично намаляване на местните емисии от своите превозни средства Peugeot се превърна в един от първите производители, които предлагат електрически ван, задвижван от водородна горивна клетка като стандарт: Peugeot e-Expert Hydrogen. С този нов модел, оборудван с най-модерните технологии за електрификация, Peugeot продължава да разширява своята гама от предложения за мобилност без емисии.
Горивната клетка осигурява бързо презареждане, което отваря възможността за интензивна употреба без емисии, което преди беше невъзможно с други налични технологии: само три минути са всичко, от което се нуждаете, за да съхраните водорода, необходим за изминаването на няколкостотин километра в напълно електрически режим. Това е елемент, който ще привлече напълно нови потребители към електрическите превозни средства.
Peugeot e-Expert Hydrogen току-що беше тестван за първи път от европейски журналисти по време на изпитания, проведени в Рюселсхайм, Германия, където се намира производствената му линия.
Водородът се превръща в основен стълб на енергийния преход. Обявени са множество международни проекти, особено в Европа, а екосистемата се развива благодарение на множество инвестиции.
Инвестициите от Европейския алианс за чист водород се оценяват на около 60 милиарда евро. Мрежата за дистрибуция на водород получи тласък от няколко правителствени плана и непрекъснато се разраства в Европа, а марката Peugeot работи директно с доставчиците на енергия, за да предостави пакетни сделки.
Целта на марката е ясна: да инвестира в ново безкомпромисно решение за мобилност с нулеви CO2 емисии и да стане лидер във водородната мобилност. Задвижваната с водород горивна клетка напълно отговаря на най-строгите изисквания за мобилност без емисии: тя се адаптира към всякакви приложения – интензивни, дълги разстояния, бързо презареждане, максимален полезен обем – без да отделя нищо друго освен чиста вода, отделяна като пара през изпускателната тръба тръба.
Как работи двигателят на новия Peugeot e-Expert Hydrogen?
Новият Peugeot e-Expert Hydrogen използва технология от ново поколение, наречена „Next gen e-Van Hydrogen efficiency“. Базиран на мултиенергийната платформа EMP2 (Efficient Modular Platform), Peugeot e-Expert Hydrogen е изцяло електрическо превозно средство, съчетаващо два бордови източника на електрическа енергия, благодарение на иновативния „plug-in водород със средна мощност“ на Stelantis електрическа система с горивни клетки: системата комбинира батерия, която може да се презарежда от електрическата мрежа, с горивна клетка, захранвана с водород, съдържащ се в контейнерите под пода на автомобила. Peugeot e-Expert Hydrogen се възползва от всички предимства на водорода, батерийната технология и електрическата тяга.
Два източника на енергия за по-голяма ефективност
Горивната клетка, произведена в партньорство със Symbio
Peugeot работи със Symbio за доставката на своите водородни горивни клетки, които се произвеждат в завода Vénissieux в предградията на Лион.
Горивната клетка е съвкупност от няколко насложени една върху друга клетки, генериращи ток. Тяхното сглобяване създава „батерия“. Една клетка позволява химическа реакция между два елемента: водород (горивото, съдържащо се в резервоарите) и кислород (съдържащ се в околния въздух). Клетката сглобява няколко клетки, за да генерира енергията, необходима за задвижване на превозното средство, като захранва електрическия двигател.
Тази технология гарантира нулеви емисии на CO2 благодарение на реакция, която генерира електрически ток, докато отделя само вода. Реакцията, произведена в клетка, е както следва:
Водород + Кислород → Електричество + Вода + Топлина = 2 H2 + O2 → 2 H2O.
Горивната клетка на Peugeot e-Expert Hydrogen се захранва от резервоар, съставен от 3 туби с капацитет от 4,4 кг водород под налягане от 700 бара. Резервоарът се намира под задния под и не навлиза в товарното пространство на автомобила.
Литиево-йонна батерия
Горивната клетка е комбинирана с презареждаема литиево-йонна батерия с капацитет 10,5кВтч и изходна мощност 90 кВт. Той се намира под седалките и също така захранва електрическия двигател по време на някои от фазите на шофиране. За захранването му се използва бордово трифазно зарядно устройство с мощност 11 кВт, разположено в двигателния отсек.
„Електрически електрически водородни горивни клетки със средна мощност“: иновативната система, комбинираща двата източника на енергия
Тези два източника на енергия работят заедно, за да захранват електрически двигател с постоянен магнит с мощност 100 кВт и 260 Нм въртящ момент. Разположено на предната ос, това електрическо задвижване е подобно на това на Peugeot e-EXPERT (електрически модел с батерии), което се откроява именно благодарение на скоростна кутия, адаптирана към товарните ограничения, типични за лекотоварните автомобили.
Peugeot въвежда технологията за горивни клетки в своята гама, за да предложи решение, което отговаря на нуждата от нова мобилност с нулеви емисии, както и на нуждите на широк кръг клиенти.
Водородната технология на Peugeot e-Expert се характеризира с:
- Способността му да покрива всички разстояния със 100% електрическа технология, без локални емисии на CO2.
- Способността му да се зарежда с водород за 3 минути за повече от 400 км автономност в хомологационния цикъл WLTP (в момента се хомологира),
- Край на шумовото замърсяване.
- Удоволствие от шофирането, типично за електрическите превозни средства: висок въртящ момент от самото начало в спряло положение, 0 миризми, 0 вибрации, 0 смяна на предавките.
Превозното средство има същите характеристики на товарния обем като дизеловите и електрическите версии с батерии.
- Товарен обем до 6,1 м³,
- До 1100 кг полезен товар,
- Капацитет на теглене до 1000 кг.
Комбинирайки електрическо задвижване с възможност за зареждане с гориво за 3 минути за обхват от 400 км WLTP, технологията за водородни горивни клетки е отговорът на непрекъснато нарастващите и сложни нужди и приложения на професионалистите.
Технологията на горивните клетки също им дава по-голяма свобода да извършват своите дейности, тъй като осигурява:
- По-голяма автономия, която е от решаващо значение, като се има предвид, че по-голямата част от компактните ванове работят в крайградски райони и гъсто населени градски центрове, където нуждата от решения с нулеви емисии става все по-належаща,
- Пълното запазване на една от основните функции на леките търговски превозни средства: превоз на големи и тежки предмети,
- Безпрецедентна логистична гъвкавост и оптимизирано използване.
- Уникално шофиране
Електрическата система с водородни горивни клетки със средна мощност има различни работни фази:
- При стартиране и при ниска скорост: само високоволтовата батерия осигурява на електрическия двигател мощността, необходима за сцепление,
- При постоянна скорост: горивната клетка доставя енергия директно на електрическия двигател,
- По време на ускорение, изпреварване или изкачване по хълм: горивната клетка и високоволтовата батерия се комбинират, за да доставят енергия на електрическия двигател,
- По време на спиране и забавяне: електрическият двигател презарежда високоволтовата батерия.
Мощността е налична от момента на стартиране на колата с незабавна реакция, без вибрации, без шум, без превключване на скоростите, без миризма и, разбира се, без емисии на CO2. Водната пара от изпускателната тръба е единствената емисия от системата.
За да се гарантира безопасността на пешеходците в града и до 30 км/ч, се чува звуков сигнал, който предупреждава за наличието на автомобил на предна и задна предавка.
Високоволтовата батерия е с гаранция за 8 години или 160 000 км, така че потребителите да могат да се наслаждават на автомобила си напълно спокойни.
ИЗТОЧНИК: Peugeot