Mercedes-Benz повишава продажбите на EV до 65 400 единици
Това е с два процента повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година
mercedes-benz.com, mercedes-benz.com (Mercedes-Benz Vans)
Mercedes-Benz Cars продаде 65 400 BEV и PHEV през второто тримесечие (включително Smart). Това е с два процента повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година. В рамките на електрическите превозни средства, изцяло електрическите автомобили с батерии постигнаха значителни печалби.
През същия период продажбите на изцяло електрически модели EQ са нараснали с 90 процента до 23 500 автомобила. Това обаче също така означава, че с 41 900 продадени автомобила през Q2, plug-in хибридите все още имат предимство. Mercedes не разбива данните за продажбите по отделни серии модели.
Това важи и за кумулативните продажби през Q1 и Q2: През цялата първа половина на годината Mercedes-Benz продаде 139 600 plug-in превозни средства (+14 процента), 45 400 от които бяха BEV (+134 процента). Фактът, че общите продажби не са нараснали по-силно, се дължи и на глобалните проблеми с доставките на полупроводници – сроковете за доставка на новите електрически модели на Mercedes са увеличени, както и на конкуренцията.
При всички типове задвижване продажбите на Mercedes всъщност са спаднали с 16 процента до 490 000 автомобила през второто тримесечие. „Доставките на леки автомобили Mercedes-Benz достигнаха 490 000 единици (-16%) между април и юни, тъй като мерките за блокиране на COVID-19 и недостигът на полупроводникови компоненти ограничиха доставките. Търсенето на клиентите остава силно във всички региони и сегменти, особено за луксозни и електрически автомобили от най-висок клас“, пише производителят.
Тези цифри обаче също така означават, че с доставени 23 500 BEV, делът на общите продажби на Mercedes-Benz е 4,8 процента. Ако добавите PHEV, 13,3 процента от всички нови Mercedes все още имат връзка за зареждане.
„Клиентското търсене остава високо. За нас това е чест и задължение. Ние полагаме всички усилия, за да изпълним очакванията на клиентите, въпреки настоящите ограничения на доставките“, казва Брита Сийгер, член на Управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG, отговаряща за продажбите на автомобили Mercedes-Benz. „Нарастването на електричеството набира сила: продажбите на нашите изцяло електрически превозни средства се увеличиха с повече от 90% през второто тримесечие и дори със 134% през първата половина на 2022 г. Това показва, че предлагаме завладяващи електрически превозни средства, които нашите клиенти желаят.“
Mercedes-Benz Vans достави общо 3100 eSprinter и eVito на клиенти през второто тримесечие (+97 процента). Освен това имаше около 800 бройки от EQV, които вече са включени в данните за продажбите на Mercedes-Benz Cars.