Архив

Продажбите на NEV в Китай достигнаха рекорд

В сравнение с май 2022 г. продажбите на тези леки автомобили (BEV, PHEV и FCEV кумулативно) са се увеличили със 150 000

cnevpost.com (CPCA), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (SAIC), xiaopeng.com (Xpeng)

Продажбите на нови енергийни превозни средства в Китай достигнаха нов рекорд от 571 000 през юни. В сравнение с майbyd-yuan-pro-s1-2022-01-min 2022 г. продажбите на тези леки автомобили (BEV, PHEV и FCEV кумулативно) са се увеличили със 150 000.

Предишната най-добра стойност от 505 000 превозни средства с нова енергия датира от декември 2021 г. – така че това беше очевидно надминато. Най-добрият месец досега през 2022 г. беше март с 455 000 единици.

В сравнение с юни 2021 г. (234 000 NEV), 571 000 продажби представляват 142,4% увеличение, а в сравнение с май 2022 г. това все още е 35,3% увеличение, според данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Асоциацията заяви, че растежът е надхвърлил очакванията.

Една от причините: китайското правителство освободи превозните средства New Energy от данък върху покупката от юни и намали данъка върху покупката на автомобили с двигатели с вътрешно горене под два литра от десет на пет процента, за да стимулира икономическия растеж. Така че в сравнение с май или същия месец миналата година има известно изкривяване.

През текущата година продажбите на NEV възлизат на общо 2,467 милиона автомобила, което е ръст от 122,9 процента спрямо първата половина на 2021 г.

От 571 000 NEV, 79 процента са били електрически превозни средства с батерии – което представлява 452 000 единици. При plug-in хибридите са продадени 119 000 автомобила на едро. Това увеличи дела на NEV от всички нови регистрации през юни до 26,1%, което е с 10,8 процентни пункта повече от 15,3% през юни 2021 г.

Най-големият производител на NEV през юни отново беше BYD, който имаше продажби на едро на 133 762 NEV коли, без да се включват електронните автобуси и електронните камиони. От тях BEV представляват по-голямата част с 69 544 единици, докато BYD продаде 64 218 plug-in хибрида.

През юни Tesla отново успя да изпревари BYD в сегмента на чисто електрически автомобили – това не беше така през предходните месеци поради свързаното с блокирането затваряне на Giga Shanghai. Tesla постави нов рекорд със 78 906 продадени електрически коли от китайско производство. Цифрите на Tesla от Китай обикновено трябва да се разглеждат по различен начин, тъй като продажбите на едро включват и превозни средства, които се изнасят от Китай. През юни обаче това се отнася само за 968 автомобила – следователно 77 938 Tesla остават в Китай.

В статистиката на NEV, между другото, SAIC се нарежда след BYD с 91 297 продадени коли – тук обаче разпределението между BEV и PHEV не е известно. Сред китайските стартиращи компании за електронни автомобили Xpeng, Neta и Leapmotor успяха да консолидират продажбите си в петцифрен диапазон; през юни Xpeng беше напред с 15 295 BEV. Nio също си струва да се спомене: производителят е успял да постигне само четирицифрени месечни продажби през първите пет месеца. През юни той постигна петцифрен резултат за първи път през 2022 г. с 12 961 Nios.