Марката на Great Wall – Haval, ще стане напълно електрическа до 2030 г.
Това каза генералният мениджър Ли Сяоруи по време на събитие, посветено на стратегията на компанията
Източници: carnewschina.com, pandaily.com, cnevpost.com, 24 август 2022 г.
Още един китайски производител на автомобили обяви, че ще спре да продава автомобили с чисто вътрешно горене.
Марката Haval на Great Wall Motor ще се фокусира изключително върху продажбата на превозни средства с нова енергия (NEV) от 2030 г.
Чисто електрическите (BEV), превозните средства с горивни клетки (FCEV) и плъгин хибридите (PHEV) се очаква да представляват 80 процента от продажбите на компанията още през 2025 г., каза генералният мениджър Ли Сяоруи по време на събитие, посветено на стратегията на компанията за NEV , според съобщения в медиите.
Great Wall Motor казва, че иска да навлезе повече в областта на производството на енергия, за което цели да създаде компанията Haval New Energy. Китайският производител на автомобили инвестира близо 10 милиарда юана (1,46 милиарда долара) в научноизследователска и развойна дейност (R&D) миналата година, а до 2025 г. се очаква общата сума да достигне 100 милиарда юана. Компанията казва, че ще разчита на силата на собствената си технология „L.E.M.O.N DHT“, с която цели да ускори прехода си от изкопаеми горива, като разчита на паралелни потоци от хибридна, чисто електрическа и водородна енергия.
„Китайските автомобилни компании откриват възможност, която не е виждана от век“, каза Му Фенг, президент на Great Wall Motors, на конференция, според Car News China.
Haval H6 е най-продаваният SUV в Китай през последните няколко години. Оттогава той беше изместен от конкуренцията с BYD Song (продава се като PHEV и BEV), но все пак успя да остане пред изцяло електрическия Tesla Model Y през първата половина на годината.
Хвърляйки поглед към конкуренцията, китайският гигант за производство на автомобили BYD спря производството и продажбата на превозни средства с чисто вътрешно горене през март тази година и сега произвежда само електрически автомобили с батерии и plug-in хибриди. Оттогава според съобщенията BYD е продал повече от 100 000 NEV в пет последователни месеца. Първите доставки на изцяло електрически автомобили скоро ще започнат в Европа.