Най-мощният сериен автомобил на Kia досега – 2023 EV6 GT: електрически кросоувър с 576 к.с.
С мощност, равна на новото Porsche 911 GT3 RS, 2023 Kia EV6 GT не е шега с 576 к. с., ускорение от 0 до 60 мили в час за 3,4 секунди и бърз външен вид.
Ето един поглед към спецификациите на този зверски EV
Източник: tractionlife.com, 24 август 2022 г
В края на 2021 г. Kia представи първия си EV с 2022 EV6 — стилен компактен кросоувър SUV, изграден върху новата електрическа глобална модулна платформа (E-GMP) на корейците, предлагана със задно задвижване или двумоторно e-AWD, предлагаща впечатляващите 77,4 кВтч литиево-йонна батерия с висока плътност с над 300 мили електрически пробег и 114,2-инчова междуосие наравно със своя брат Telluride от среден размер.
Е, Kia загуби малко време, за да трансформира този подходящ за семейството, изцяло електрически пътнически автомобил в най-мощното си превозно средство до момента с 2023 EV6 GT – ракета с 576 конски сили, която ще ускори 0-60 мили в час само за 3,4 секунди, 0-100 км в час за 3,5 секунди (в сравнение с 0-60 мили в час за 4,6 секунди за обикновения EV6).
За контекст, новото Porsche 911 GT3 RS достига 60 мили в час за 3,2 секунди. Да, EV6 GT не е шега и SUV гамата на Kia просто вдигна EV летвата с това допълнение. Ето по-отблизо спецификациите на EV6 GT.
Силово предаване
Тип на двигателя: Синхронен двигател с постоянен магнит (отпред и отзад)
Трансмисия: Единично намаляване на скоростта
Тип батерия: Литиево-йонна
Енергия на батерията: 77,4 кВтч
Мощност: 576 конски сили
Въртящ момент: 740 Нм
Максимална скорост: 260 км в час
Най-мощният сериен автомобил на Kia досега, EV6 GT разполага със задвижващ механизъм с двоен двигател e-AWD, задвижващ всички колела. 77,4 кВтч никел-кобалт-манган захранва монтирания отпред 160 кВт мотор и монтиран отзад 270 кВт мотор, за да генерира чудовищните 576 конски сили и 740 Нм на въртящия момент.
Тази мощност позволява на кросоувъра със задвижване на четирите колела да ускори до 100 км в час само за 3,4 секунди и да достигне максимална скорост от 161 мили в час.
Тази скорост на ускорение е дори по-бърза от Ferrari Roma и Lamborghini Huracan Evo Spyder RWD, според тест за драг състезание, проведен от AMCI.
Задвижване: Задвижване на четирите колела (4WD)
Окачване: Предно – тип Макферсон и двойно долно рамо; Отзад – тип пет мултилинка
Стандартни джанти и гуми: Алуминиеви 21 инча, 255/40 R21
Спирачки: Предни – 380х34 мм, вентилирани дискове; Задни – 360х20мм, вентилирани дискове
Специално спортно окачване с електронно контролирани амортисьори и ексклузивни части на предното окачване помага на водещия в гамата EV6 GT да постигне умопомрачителното ускорение. Електронното амортисьориране прави автомобила атлетично управление и комфортно возене, докато електронният диференциал с ограничено приплъзване (e-LSD) помага за поддържане на оптимално сцепление и стабилност.
Спирачната сила идва от 15-инчови вентилирани спирачки отпред и 14,2-инчови дискови спирачки отзад, използващи стандартни моноблокови апарати и Z-оценена гума Goodyear Eagle F1, обвити върху 21-инчови лети джанти.
Режими на шофиране
Освен режимите за шофиране Eco, Normal, Sport и Snow, налични в други варианти на EV6, GT идва с някои ексклузивни режими, включително GT Drive Mode, My Drive Mode и Drift Mode.
Избирането на GT Drive Mode променя настройките за двигатели, спирачки, кормилно управление, окачване, e-LSD и електронни системи за контрол на стабилността (ESC), за да осигури максимална производителност. От друга страна, както подсказва името, My Drive Mode позволява на собственика да зададе свои собствени предпочитания за шофиране.
И накрая, режимът Drift изпраща мощност към задните колела за дрифт маневри. GT също така има още два избора на звук, добавени в адаптивния Active Sound Design.
Зареждане
Като цяло електромобилите са известни с бавната си скорост на зареждане, но с възможността за бързо зареждане на EV6 от 800 V, собствениците могат да презаредят батерията на своя кросоувър от 10 до 80 процента за по-малко от 18 минути, използвайки зарядно устройство с мощност 350 кВт.
За радост EV6 GT също така може да захранва различни външни електрически устройства благодарение на иновативната функционалност Vehicle-to-Load (V2L). Автомобилният производител твърди, че интегрирано устройство за контрол на зареждането (ICCU) ще предложи 1900 вата за работа на 55-инчов телевизор и променлив ток заедно за повече от 24 часа. От друга страна, собствениците могат дори да зареждат батерията на друг EV.
Безопасност
2023 Kia EV6 GT е оборудван с 20 стандартни активни усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), за да направят шофирането по-безопасно и безпроблемно. Те включват асистент за шофиране по магистрала, откриване на мъртва точка, автоматично аварийно спиране със завиване на кръстовище и откриване на велосипедисти, асистент за поддържане на лентата, асистент за безопасно излизане, базиран на Navi интелигентен круиз контрол, предупреждение за разстояние при паркиране и много други.
2023 EV6 GT Размери
Екстериор:
Дължина: 4 695 мм
Височина: 1,545 мм
Широчина: 1890 мм
Междуосие: 2 900 мм
Пътен просвет: 155 мм
Интериор и товари
Стая над главата: 990 mm (934 с люк)
Място за краката: 1078 мм
2-ри ред: 965 мм с люк; 1006 мм без люк
Товарно пространство: мин. 480 L, макс. 1260 L;