Архив

Следващите Opel Crossland и Insignia ще бъдат електромобили

Manta-e идва до 2025 г.

Opel Astra-e ще дойде през 2023 г. – като хечбек и комби

Източник: insideevs.com

Плановете на Opel да стане чисто електрическа марка в Европа до 2028 г. не са тайна, но сега компанията предоставя повече информация относно конкретните EV модели, които задвижват този преход.

Концепция на Opel Manta-e

Концепция на Opel Manta-e

Акцентът ще бъде вече потвърденият Manta-e, който ще пристигне до средата на десетилетието като модерна интерпретация с нулеви емисии на емблематичното купе. Opel казва, че ще бъде без вредни емисии и ще бъде многофункционален, „кола, която феновете жадуват“.

Гледайки познатото тийзър изображение, става ясно, че електрическата Manta ще има допълнителен чифт врати в сравнение със своя съименник и ще възприеме кросоувър стил на каросерията.

„Новият Opel Manta отново ще бъде силно емоционален автомобил. С електрическа мощност, която осигурява първокласно ускорение при натискане, нашата Manta отново ще означава чисто удоволствие от шофирането. Ние ще изградим очарователна, удивително просторна нова интерпретация.“, каза изпълнителният директор на Opel Уве Хохгешурц.

Въпреки че производителят на автомобили не обяви никакви спецификации, Manta-e се очаква да бъде един от първите автомобили, които използват новата STLA EV платформа на Stellantis.

Opel и Vauxhall също потвърдиха, че наследниците на Crossland и Insignia също ще бъдат електрически. Няма налични допълнителни подробности, но има вероятност тези модели да се появят преди 2025 г.

За клиентите, които искат да преминат изцяло на електричество по-рано, Opel ще пусне електрическата Astra-e с батерии през 2023 г., както като хечбек с пет врати, така и като комби Sports Tourer. Заедно с MG5 на MG, компактният семеен автомобил Astra-e ще бъде един от малкото електрически модели в Европа, които предлагат каросерия комби.

С толкова много нови електрически модели на хоризонта, Opel определено ще се нуждае от стабилно захранване на батерията. За да го осигури, автомобилният производител, собственост на Stellantis, ще произвежда свои собствени високопроизводителни батерии в Кайзерслаутерн, заедно със своите партньори още през 2025 г.

Новата гига фабрика ще се управлява от Automotive Cells Company (ACC), съвместно предприятие между Stellantis, Opel, Total/Saft и Mercedes-Benz. Партньорите наскоро обявиха, че ще увеличат промишления капацитет на ACC в Кайзерслаутерн до 32 ГВтч годишно.

Освен това Opel ще изгради нов кампус, който е щадящ ресурсите в централата си в Рюселсхайм, Германия. Opel казва, че крайната му цел е да предложи електрически превозни средства с пробег между 500 и 800 километра и „най-добрата в класа възможност за бързо зареждане от 32 километра в минута“.

В момента Opel вече предлага дванадесет електрифицирани варианта, от малкия Opel Rocks-e до големия ван Movano-e. Изцяло електрическите модели включват пътническите автомобили Rocks-e, Corsa-e, Mokka-e, Combo-e Life и Zafira-e Life и търговските автомобили Combo-e Cargo, Vivaro-e и Movano-e.

До 2024 г. Opel обещава да предлага електрифицирани версии на всички модели, като автомобилният производител ще премине изцяло на електричество в Европа до 2028 г.