Архив

Hyundai ще ускори графика за завода в САЩ

Новите разпоредби, подписани от президента на САЩ Джо Байдън, предвиждат, че електрическите автомобили, произведени извън Северна Америка, са изключени от данъчни стимули

yna.co.kr, businesskorea.co.

Hyundai явно обмисля да ускори изграждането на завода си за електрически автомобили в американския щат Джорджия –hyundai-ioniq-5-electrify-america-ladestation-charging-station-usa-2022-01-min вместо през 2023 г., първите багери трябва да тръгнат тази година. Основата на съображенията е новата субсидия за електрически автомобили в САЩ.

Новите разпоредби, подписани от президента на САЩ Джо Байдън, предвиждат, че електрическите автомобили, произведени извън Северна Америка, са изключени от данъчни стимули. В момента Hyundai произвежда само своите E-GMP модели като Ioniq 5 или Ioniq 6 в Южна Корея – така че купувачите на тези превозни средства биха пропуснали в САЩ.

Изграждането на завода в САЩ в Джорджия, обявен през май, с годишен капацитет от 300 000 електрически коли, първоначално беше планирано да започне в началото на 2023 г. с оглед да започне производство през първата половина на 2025 г. Южнокорейската информационна агенция Yonhap сега съобщава, цитирайки вътрешен човек, че поради реформирания данъчен кредит в САЩ за електрически превозни средства, строителството на завода на Hyundai може да започне тази година – с цел да започне производство през втората половина на 2024 г. Въпреки това, няма коментар от Hyundai Motor Корпорация в отчета.

Можеше да се предвиди, че новият данъчен кредит за електромобили в САЩ ще удари по-силно чуждестранните производители – не всеки производител поддържа завод в САЩ и произвежда своите електрически автомобили там. От германските производители само ID.4, произведен в Тенеси, вероятно ще отговаря на условията за момента. Mercedes ще произвежда EQS SUV и EQE SUV в Алабама, но поне EQS SUV вероятно ще бъде над тавана на цената за данъчен кредит.

Южнокорейската група има амбициозни електрически планове: Hyundai иска да пусне 17 модела електрически превозни средства до 2030 г., включително шест под марката Genesis. Kia обяви 14 електрически автомобила до 2027 г. Някои от моделите, като големия E-GMP SUV Hyundai Ioniq 7 и Kia EV9, са насочени специално към американския пазар. Според по-ранни доклади, тези два модела също първоначално ще бъдат произведени в новия завод в Джорджия.

Междувременно Business Korea съобщава, че Hyundai планира да произвежда електронни коли в Китай от следващата година. От втората половина на 2023 г. Beijing Hyundai, съвместното предприятие между Hyundai и Beijing Motors, ще започне да произвежда електрически автомобили, за да отговори на растежа на пазара на електрически превозни средства в Китай. Подробностите обаче все още не са уточнени. Hyundai иска да се позиционира в луксозния сегмент в Китай и да представи там марката Genesis.