Архив

PEUGEOT ще сглобява до 10 000 батерии на месец за автомобили, 7 000 за лекотоварни автомобили догодина

Специализираните работилници за сглобяване на батерии са в пет завода на Stellantis Group: Виго и Сарагоса (Испания), Търнава (Словакия), Сошо и Мюлуз (Франция) и скоро Hordain (Франция)

До 2025 г. 100% от моделната гама на PEUGEOT ще предлага електрифициран вариант. Това ще изисква значителноpeug увеличаване на броя на произвежданите батерии. PEUGEOT прогнозира, че ще сглобява до 10 000 батерии на месец за своята гама автомобили до следващата година и до 7 000 батерии на месец за своята усъвършенствана гама LCV.

Необходими са приблизително 60 минути, за да се сглоби всяка батерия от 50 кВтч (предварително сглобени клетки и компоненти). 90 минути са необходими за по-големите модули от 75 кВтч. Екипът подлага всяка батерия на серия от критични тестове. Следователно всяка единица е гарантирана с 8 години/160 000 километра гаранционна политика за 70% от капацитета на зареждане.

Целият процес на тестване отнема 15 минути и е задължителен за разписване на батериите за монтажа.

Първият тест симулира работата на батерията в превозно средство, за да потвърди надеждността. Тестът за производителност стимулира батерията на пълна скорост. Последният тест е тест за запечатване. Батерийният модул е под налягане от газ, за да се провери за течове чрез наблюдение на загубата на налягане. Правилното уплътнение ще предотврати попадането на вода или мръсотия в клетките на батерията и компрометиране на нейния жизнен цикъл или производителност.

Специализираните работилници за сглобяване на батерии са в пет завода на Stellantis Group: Виго и Сарагоса (Испания), Търнава (Словакия), Сошо и Мюлуз (Франция) и скоро Hordain (Франция). Както електрическите, така и конвенционалните превозни средства с двигател с вътрешно горене се сглобяват на една и съща линия.

Техниците, които тестват и сглобяват батериите на автомобилите PEUGEOT, идват от заводите на Stellantis. Те са избрани въз основа на техните умения за електрификация и получават едномесечно специализирано обучение. Като следствие от енергийния преход и нарастващия микс от електрифицирани модели, PEUGEOT и по-широката Stellantis Group увеличават броя на техниците, квалифицирани да сглобяват и работят по електрифицирани превозни средства.

Електрификацията на PEUGEOT се ускорява през 2022 г. с новия 408, който ще засили предлагането на Plug-In Hybrid автомобили, също подсилено от новия 308 и 100% електрическите лекотоварни автомобили. През 2022 г. повече от 70% от гамата на PEUGEOT, продавана в световен мащаб, е електрифицирана. В Европа електрифицираните модели на марката представляват 1 пътнически автомобил от 4 през първата половина на 2022 г. (1 от 6 през 2021 г.).

Новият 408 ще се предлага с две Plug-In хибридни задвижвания, 180 и 225 к. с. Новият 308 предлага тези задвижвания и при хечбек и SW версиите. И двата нови автомобила са изградени от еволюция на платформата EMP2, която позволява прилагането на 100% електрическа моторизация. Гамата LCV беше завършена в края на 2021 г. от He-EXPERT, която съчетава както електрически, така и технологии с горивни клетки.