Peugeot разкрива подробности за електрическите 308 и 308 SW
Базирани на платформата EMP2, ще бъдат оборудвани с новия 115 кВт електрически мотор
В зависимост от оборудването ще имат WLTP пробег от над 400 километра
media.stellantis.com, 13 септември 2022 г.
Peugeot официално потвърди изцяло електрически версии за 308 и комбито му 308 SW. Дуото ще бъде на пазара от средата на 2023 г. и, както се очаква, ще има нов електрически мотор. Френската компания предостави и подробен преглед на техническата част на двойката.
Електрифицираните варианти на модела на пазара досега са 308 и 308 SW plug-in хибриди. Въвеждането на напълно електрически аналог се очаква отдавна. Сега идва официалното потвърждение – гарнирано с много технически подробности. Моделът BEV, който е базиран на платформата EMP2, ще бъде оборудван с новия 115 кВт електрически мотор. Също така– както изтече предварително – има ново поколение батерии.
Електрическият мотор се увеличава от 100 на 115 кВт, докато максималният въртящ момент остава 260 Нм. Peugeot обещава „незабавна реакция“ и липса на вибрации. Както се очакваше, задвижващата мощност остава зад системната мощност на 308 plug-in хибридите (132 или 162 кВт). E-308 ще бъде пуснат като автомобил с предно задвижване, подобно на добре познатите електрически автомобили, базирани на e-CMP или EMP2.
Новата 54 кВтч батерия с 51 кВтч използваем капацитет вече се базира на NMC811 клетки и в зависимост от оборудването трябва да позволи WLTP пробег от над 400 километра.
За сравнение, Peugeot досега работи с 50 кВтч (от които около 45 кВтч са използваеми). Електрическата система на новия e-308 продължава да работи на 400 волта. Фабрично е монтирано трифазно бордово зарядно устройство с 11 кВт. В обществена станция за зареждане от 100 кВт автомобилът може да бъде зареден от 20 до 80% за по-малко от 25 минути, казва Peugeot. Това е възможно и с познатите модели.
Филиалът на Stellantis подчертава ефективността на двата нови BEV варианта. Според производителя предницата и долната част са оптимизирани за аеродинамика, загубите от триене на гумите (клас A) са намалени и теглото на автомобила е оптимизирано. В комбинация с новото поколение двигатели и батерии това трябва да доведе до среден разход от само 12,7 кВтч на 100 километра.
Двата електрически 308 ще се предлагат във вариантите на оборудване Allure и GT – подробна диференциация ще последва на по-късна дата. За всички варианти клиентите ще могат да избират между три режима на шофиране (Eco, Normal, Sport) и рекуперация чрез режим „Brake“.
Също така на борда ще има последно поколение пилотска кабина („i-Cockpit“), включваща, наред с други неща, компактен, отопляем волан, цифров head-up дисплей и централен 10-инчов сензорен екран. Освен това производителят обявява най-новото в свързаността, инфоразвлекателната система и интериорната обработка за пускането на дуото.
Промените в дизайна са минимални, като BEV вариантите като цяло съответстват на външния вид на plug-in хибридите. Има едно изключение: според Peugeot, специални 18-инчови алуминиеви джанти са разработени за електрическата версия, за да се направи нещо за ефективността.
От Peugeot все още не коментират цената, но съобщават, че e-308 ще бъде наличен за покупка изцяло онлайн в някои страни.
Отчетените данни, разбира се, са интересни и за други марки Stellantis. Например Opel Astra-e и DS4 E-Tense вероятно също ще бъдат оборудвани с тази нова версия на BEV задвижването. Не е известно дали съществуващите модели от базираните на e-CMP малки автомобили до микробусите EMP2 също скоро ще получат подобреното задвижване.