Архив

Mercedes пуска plug-in хибридни варианти на GLC

Когато бъде пуснато новото поколение на GLC, ще се използват само електрифицирани задвижвания

mercedes-benz.com

Mercedes-Benz стартира продажбите на две от трите plug-in хибридни версии на новия GLC, представени през юни. GLC 300 emercedes-benz-glc-phev-2022-03 4MATIC и GLC 400 e 4MATIC ще се предлагат в Германия на цени, започващи съответно от €71 471 и €74 922.

Когато бъде пуснато новото поколение на GLC, ще се използват само електрифицирани задвижвания, което означава поне един 48-волтов мек хибрид. В допълнение, има три plug-in хибрида, споменати по-горе, всеки от които се очаква да има пробег на батерията до 130 километра.

Така че GLC 300 e 4MATIC и GLC 400 e 4MATIC вече са с цена за Германия и са готови за пускане на пазара. За разлика от това, пускането на третия plug-in хибриден модел, GLC 300 de 4MATIC, който за разлика от другите два ще разполага с дизелов двигател, не е планирано до пролетта на 2023 г.

Всички Plug-in хибриди на GLC имат постоянно възбудена синхронна машина от 100 кВт и 31,2 кВтч батерия на борда, която е собствена разработка на Mercedes-Benz. Освен това трябва да може да се зарежда при малко под 2C.

Това означава, че максималната DC мощност на зареждане на GLC PHEV е опционално 60 кВт. Дори при напълно празна батерия, зареждането трябва да е възможно за около 30 минути. От страната на променлив ток, зарядно устройство с мощност 11 кВт е стандартно на борда. Mercedes не посочва времето за зареждане в прессъобщението, но то трябва да бъде малко по-малко от три часа с подходяща зарядна станция или wallbox.

И двата plug-in хибрида постигат гореспоменатата мощност от 100 кВт, 440 Нм въртящ момент и до 140 км в час при чисто електрическо шофиране. Мощността на системата е 230 кВт за GLC 300 e 4MATIC и 280 кВт за GLC 400 e 4MATIC, а системният въртящ момент е съответно 550 и 650 Нм.

Според Mercedes-Benz това се допълва от подобрена хибридна програма за шофиране: това осигурява електрическия режим на шофиране за най-разумните участъци от маршрута: „На маршрути в градски райони, например, GLC дава приоритет на електрическото шофиране. Но GLC може да пътува и по неравен терен без двигател с вътрешно горене, ако желаете, благодарение на нова офроуд програма.“