Архив

Iveco представя електрическия транспортьор eDaily

Електрическото превозно средство ще бъде пуснато на пазара във версии с панелен ван, шаси, двойна кабина и минибус

iveco.com (Petit Forestier), edaily.iveco.com (eDaily)

Iveco публикува технически подробности за eDaily. В момента компанията излага електрически ван с батерии, кактоIveco_eDaily и вариант с горивни клетки на IAA Transportation. Iveco обяви и първия клиент за модела BEV: Petit Forestier е поръчал 2000 бройки.

По отношение на опциите за батерии могат да се инсталират един до три пакета батерии. Всеки пакет има капацитет от 37 кВтч, което води до максимален капацитет на батерията от 111 кВтч. Блоковете за съхранение на енергия захранват задния двигател с пикова мощност от 140 кВт (100 кВт само с една инсталирана батерия) и 400 Нм пиков въртящ момент (300 Нм с една батерия). Пробегът варира в зависимост от теглото на автомобила и капацитета на батерията и е от 110 до 300 километра според WLTP. В градския трафик трябва да са възможни до 400 километра. Максималната скорост е 120 км в час.

Iveco подчерта гъвкавостта: електрическото превозно средство ще бъде пуснато на пазара във версии с панелен ван, шаси, двойна кабина и минибус. Само версията панелен ван се предлага в пет дължини и три височини. Iveco предлага и единични или двойни гуми. Първият поддържа варианти на превозни средства с 3,5, 3,8 и 4,25 тона, а вторият – тези с 4,25, 5,2, 6 и 7,2 тона бруто тегло на превозното средство.

Батерията се зарежда с 11 кВт AC като стандарт, но 22 кВт AC се предлага и като опция. eDaily може да се зарежда и бързо като опция: максималната DC мощност на зареждане е 80 кВт за вариантите с два и три пакета батерии и 40 кВт за варианта с един пакет. Що се отнася до времето за зареждане, Iveco заявява, че AC зареждането с 11 кВт отнема девет часа с три батерии и се намалява до пет часа с 22 кВт. При зареждане с постоянен ток батерията е отново пълна на 80 процента за по-малко от 90 минути (с една или две батерии: 60 минути).

Iveco дава гаранция за батериите за осем години с „ограничения за дълъг пробег и гарантирана смяна на батерията, ако капацитетът на батерията спадне до 80% или по-малко поради нормално износване“. Компанията не уточнява производителя на батериите или химията на клетките.

Възможен е полезен товар до 4,6 тона за Daily, както и капацитет на теглене до 3,5 тона и товарен обем до 20,3 кубически метра. Във версията панелен ван автомобилът е дълъг между 5,2 и 7,7 метра и предлага вътрешна височина между 1,55 и 2,1 метра. Междуосието варира между 3 и 4,1 метра. За шасито се предлагат общо шест междуосия между 3 и 4,75 метра, които могат да се комбинират с няколко дължини на платформата. Теглото варира и в двата случая между 3,5 и 7,2 тона.

Iveco обяви и други варианти на модела като двойна кабина и микробус. Адаптивно шаси с въздушно окачване на задната ос, щепсел за зареждане отпред, ePTO до 15 кВт и Hi-Power за краткосрочно увеличаване на мощността са включени във всички версии на автомобила.

Подобно на повечето производители, Iveco изгражда сервизна екосистема около своя електрически ван, за да помогне на клиентите да започнат с електронната мобилност. Услугите включват приложения за планиране на маршрути, наблюдение и планиране на таксите. И Iveco вече убеди първия си клиент с този цялостен пакет: на IAA Transportation производителят подписа писмо за намерение с Petit Forestier Group, компания за отдаване под наем на хладилни превозни средства. В документа и двете страни фиксират целевата доставка на 2000 единици eDaily като шаси.

Доставката на първите 200 единици е планирана за 2023 г., а останалите 1800 единици ще последват до 2026 г. Автомобилите ще бъдат оборудвани с хладилни каросерии от Lecapitaine, дъщерно дружество на Petit Forestier.

Преди няколко дни Iveco вече публикува подробности за вариант с горивни клетки на Daily, разработен съвместно с Hyundai. В момента транспортьорът на водород може да се види и в Хановер. Малка серия от транспортера Iveco с горивна клетка Hyundai трябва да бъде произведена до края на 2023 г.