Архив

BMW удвоява продажбите на електрически автомобили само след три тримесечия

BMW все още се стреми да пусне общо повече от два милиона напълно електрически превозни средства по пътищата до 2025 г.

bmwgroup.com

BMW Group току-що разкри, че е продала 128 196 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini тазиbmw-2021-003 година до и включително септември, повече от удвоявайки продажбите на BEV в сравнение със същия период на миналата година (+114,8 процента).

През третото тримесечие двете марки са доставили 52 306 изцяло електрически превозни средства (+121,6%). Това означава, че само през Q3 са продадени 40,8% от общия обем от текущата година – третото тримесечие е значително по-силно от първото полугодие. През първото тримесечие имаше 35 289 BEV, а през второто тримесечие марките BMW продадоха 40 601 бройки.

Германският автомобилен производител казва, че в началото на годината тесните места в доставките и войната в Украйна са причинили трудна цялостна ситуация. Това продължава да създава препятствия, тъй като автомобилният производител е продал 587 795 автомобила с всички видове задвижване през Q3, малко под нивото от предходната година – въпреки силния ръст на BEV.

През третото тримесечие 8,9% от всички продадени автомобили на BMW Group са били изцяло електрически. „Силната инерция в нашите изцяло електрически модели показва доколко нашите клиенти са убедени от портфолиото от електрически продукти на BMW Group“, казва членът на борда на директорите по продажбите Питер Нота.

Без да предоставя конкретни цифри, BMW казва, че моделите i4 и iX стимулират растежа, в допълнение към iX3, които имат особено големи натрупани поръчки. i7 и iX1, както и изцяло електрическата дълга версия на серия 3 в Китай също срещат „много положителен отговор на клиентите“. Изцяло електрическият Mini Cooper SE също отбелязва високи темпове на растеж, според BMW.

Що се отнася до BEV, членът на борда на директорите по продажбите Питър Нота вижда компанията на път да удвои продажбите на изцяло електрически превозни средства за 2022 г. През 2021 г. са продадени 103 855 BEV. Това означава, че BMW ще трябва да достави 79 514 електрически автомобила през Q4, за да достигне марката 207 710 BEV.

При всички типове задвижване BMW Group е по-малко оптимистично настроена, но потвърждава предишната си прогноза за постигане на ниво на продажби малко под миналата година. В текущите си съобщения за ефективността на продажбите BMW вече не коментира отделно plug-in хибридите и подчертава само електрическите автомобили с батерии.

През следващата година компанията ще последва с BMW i5 и изцяло електрическия Rolls-Royce Spectre, който трябва да отпразнува световната си премиера през октомври. BMW все още се стреми да пусне общо повече от два милиона напълно електрически превозни средства по пътищата до 2025 г. с нарастващата продуктова гама.