Hyundai IONIQ 6 ще осигури пробег от 614 км WLTP
IONIQ 6 ще бъде един от най-енергийно ефективните електрически превозни средства (EV) на пазара
В продажба по-късно тази година на избрани пазари в Европа и следващата година в Северна Америка
Hyundai Motor Company обяви, че нейният IONIQ 6 електрифициран streamliner ще осигури до 614 км (382 мили) изцяло електрически пробег с едно зареждане (77,4 кВтч батерия с 2WD, 18-инчови гуми), съгласно Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP). С оценена по WLTP консумация на енергия от едва 13,9 кВтч/100 км (53 кВтч батерия с 2WD, 18-инчови гуми), IONIQ 6 ще бъде един от най-енергийно ефективните електрически превозни средства (EV) на пазара, когато излезе в продажба по-късно тази година на избрани пазари в Европа и следващата година в Северна Америка.
Hyundai каза, че производителността на изцяло електрическата гама на IONIQ 6 е възможна до голяма степен от специалната архитектура на Hyundai Motor Group за EVs, Electric Global Modular Platform (E-GMP) и ултраниското съпротивление на вятър на електрифицирания streamliner.
E-GMP осигурява оптимална електрическа производителност и осигурява 800V ултра-бързо зареждане от 10 до 80 процента за 18 минути и поддържа 400V зареждане без необходимост от допълнителни компоненти или адаптери. С E-GMP, IONIQ 6 може да бъде работна станция или преносима захранваща банка на колела, създавайки нови сценарии за използване, които да отговарят на разнообразния начин на живот на клиентите в движение.
Hyundai Motor максимизира изцяло електрическия пробег на IONIQ 6 чрез обширен аеродинамичен дизайн и инженерна работа. Коефициентът на съпротивление на автомобила от 0,21 е най-ниският в гамата автомобили на компанията и един от най-ниските в индустрията.
Опростеният външен вид на модела и различни дизайнерски елементи, като активна въздушна клапа, въздушни завеси на колелата, интегриран заден спойлер и редуктори на разстоянието между колелата, значително подобриха аеродинамичните характеристики на IONIQ 6. По-специално, редукторите на разстоянието между колелата минимизират празното пространство между предната броня и гумите, за да подобрят аеродинамичните характеристики около гнездата на колелата.
Това изобретение на Hyundai направи възможно електрифицираният streamliner да осигури по-дълго междуосие за комфорт на возене на пътниците, като същевременно преодолява аеродинамичните предизвикателства, причинени от късия преден надвес.