Renault електрифицира малкия комби ван Kangoo
Kangoo E-Tech Electric е изцяло електрическа версия на малкото комбинирано превозно средство, представено през 1997 г.
renault.com
Renault поставя прожекторите върху варианта на електрическия пътнически автомобил на новото си градско превозно средство Kangoo на автомобилното изложение в Париж следващата седмица. Новият електрически комби ван, наречен Kangoo E-Tech Electric, има електрически двигател с мощност 90 кВт и батерия с капацитет 45 кВтч.
Kangoo E-Tech Electric е изцяло електрическа версия на малкото комбинирано превозно средство, представено през 1997 г. Споменатите данни за електрическото задвижване вече са познати от малкия търговски ван Rapid E-Tech Electric, представен през юни, и Nissan Townstar, тъй като и двата принадлежат на алианса Nissan-Renault-Mitsubishi.
Една разлика между Nissan Townstar и търговския електрически ван Kangoo е, че Renault посочва WLTP пробег до 285 километра според WLTP за тази пътническа версия – а не 300 километра, както при другите две. Новият модел се произвежда в Мобьоге в северната част на Франция. Подробности за пускането на пазара и цените все още не са публикувани.
Kangoo E-Tech Electric във версията за пътнически автомобили ще има втори ред седалки (за възрастни). Въпреки че автомобилът не предлага повече места от обикновения автомобил, той предлага значително пространство за багажник, което има обем от 850 литра. Автомобилът е най-универсален с възможността си да плъзга задните седалки настрани и да разширява пространството на багажника до 2500 литра. Визуално електрическото Kangoo се различава от своя събрат с двигател с вътрешно горене само по своята индивидуална радиаторна решетка.
Връзката за зареждане е скрита зад емблемата на Renault. AC зареждането се извършва с 11 или по желание 22 кВт. Във втория случай е възможно и бързо зареждане с постоянен ток и мощност на зареждане от 80 кВт. Тези, които изберат само 11 кВт вградено зарядно устройство, не могат да зареждат бързо.
Както при версията за търговски превозни средства, батерията, в комбинация със зарядното устройство от 22 кВт, е с течно охлаждане. Renault дава гаранция за батерията за осем години или 160 000 километра. Renault казва, че ако капацитетът му падне под 70 процента от номиналния капацитет, той ще бъде заменен безплатно.
Други характеристики на новия модел, подчертани от френската компания, включват персонализиран 10-инчов инструментален панел в кокпита на автомобила и общо 14 системи за подпомагане на водача (включително автономно шофиране на ниво две). Освен това новото E-Kangoo разполага и с двузонов климатик, захранван от термопомпа, отопляемо предно стъкло и отопляеми волан и седалки.
На пътя, както обикновено при Renault, водачите могат да задават три режима на шофиране и три нива на рекуперация. Електрическият Kangoo ще се предлага и в три линии на оборудване, наречени Authentic, Equilibre и Techno.
Renault произвежда модела (вариант на търговски и лек автомобил), както и сродните модели Nissan Townstar и Mercedes-Benz eCitan в завода в Мобьоге. Заедно с фабриките в Дуе и Руиц, заводът формира новия център за върхови постижения ElectriCity на Renault, за който производителят твърди, че е „най-големият и най-конкурентен център за производство на електрически превозни средства в Европа“. Renault планира да произвежда 480 000 електрически превозни средства годишно в тези обекти до 2025 г.
Само преди няколко дни марката за мобилност на Renault Mobilize представи подробно наследника на Twizy Duo и неговия карго разклонение Bento преди автомобилното изложение в Париж.