Архив

Илон Мъск: Производствената цел на Tesla е 50 000 бройки Tesla Semi през 2024 г.

Производството вече е започнало и ще отнеме около година, за да се увеличи.

Първоначално произведеният Tesla Semi ще има пробег от 800 км с товар

insideevs.com/news

По време на разговора за приходите за третото тримесечие на 2022 г., главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъскtesla-semi-e-lkw-electric-truck-2022-02-min разкри няколко интересни неща за предстоящото пускане на пазара на електрическия камион Tesla Semi Class 8.

Превозното средство вече влезе в „ранно производство“ в Рино, Невада, най-вероятно в едно от съоръженията близо до завода за батерии Tesla Gigafactory. Първите бройки ще бъдат доставени на 1 декември на Pepsi.

Илон Мъск каза, че както в случая с предишни превозни средства, ще е необходима около година за увеличаване на производството. Това обаче не означава, че производството ще бъде бавно.

Според Мъск през 2024 г. ще се произвеждат около 50 000 бройки годишно, поне това е целта за 2024 г. в Северна Америка.

Компанията би искала да предложи Tesla Semi и на други пазари. Предполагаме, че ще бъде модифицирана/различна версия, за да отговаря на местните изисквания. Най-вероятно ще бъде местно производство, така че говорим за потенциална нова фабрика за EV камиони в Европа или Азия.

Първоначално произведеният Tesla Semi ще има пробег от 800 км с товар. Това би било голям пробег за превозно средство, което има бруто комбинирано тегло от 37 195 кг, когато е напълно натоварено. По-късно ще има и версия с по-малък пакет батерии и пробег от 483 км.

tesla-semi (1)Tesla не разкрива капацитета на батерията на камиона, но като се има предвид целта за потребление на енергия под 2 кВтч/км, батерията може да е под 1000 кВтч (1 МВтч).

Това означава, че при 50 000 единици годишно, компанията изисква 50 ГВтч батерии само за Tesla Semi. Е, може би по-малко, ако консумацията на енергия е по-ниско.

По един или друг начин, Tesla Semi в пълен мащаб всъщност ще консумира целия производствен обем на батерии в Gigafactory в Невада.

Заслужава да се отбележи още нещо. С 50 000 единици годишно Tesla ще стане вторият по големина производител на камиони от клас 8 в САЩ след Freightliner (Daimler Trucks NA), който произведе около 100 000 през 2019 г. и над 71 000 през 2020 г. (блокировки, ограничения в доставките), според Statista’s данни. Kenworth е по-малък с приблизително 42 000 единици през 2019 г. и 30 000 през 2020 г.

 

Спецификации на Tesla Semi (август 2022 г.):

Пълно натоварено при 37 195 кг бруто комбинирано тегло

Обхват: около 483 км или 804 км

(две опции за батерия)

Консумация на енергия: по-малко от 2 кВтч/км

Очакван капацитет на батерията (въз основа на обхват и консумация на енергия): 600 кВтч или 1000 кВтч

Ускорение 0-96.5 / км в час – 20 секунди (при пълно натоварване)

Задвижване: 3 независими мотора на задните оси

(срещу четири мотора в първоначалните спецификации през 2017 г.)

Бързо зареждане: до 70% от обхвата за 30 минути

Икономия на гориво (приблизително): до $200 000 за 3 години