Архив

VW ще произвежда нов електрически SUV с пробег от 700 км – в завода във Волфсбург

Проектът за превозно средство Trinity също ще се произвежда във Волфсбург

Volkswagen обяви тази седмица, че ще инвестира 460 милиона евро (равняващи се на около 485 милиона щатскиVW-Wolsburg долара по текущи обменни курсове) в завода си във Волфсбург, за да го подготви за производството на първите си електромобили там. Заводът ще започне да произвежда превозни средства, базирани на платформата MEB през 2023 г.

Главният изпълнителен директор на германския автомобилен производител Томас Шефер обяви решението да добави към работниците си производството на електрически превозни средства към разширения завод тази седмица, като каза, че производството на хечбека ID.3 ще започне през 2023 г., като пълното производство се очаква през 2024 г.

„Volkswagen подкрепя електромобилността за всички. И Волфсбург ще бъде част от тази история на успеха“, каза Шефер. „Развитието на ID.3 е първата важна стъпка към електрификацията на основния ни завод.“

Той добави, че оттам нататък производството тепърва ще се разширява. Хечбекът ID.3 ще бъде последван от все още неназован кросоувър, който ще се базира на платформата MEB+. Еволюция на изцяло електрическата платформа MEB, актуализацията ще разшири обхватите и ще подобри времето за зареждане.

Томас Шефер

Томас Шефер

Според Volkswagen основното предимство на платформата MEB+ ще бъдат новите батерии. Използвайки собствената си технология за „единична клетка“, автомобилният производител твърди, че неговите превозни средства ще могат да изминават до 700 км (435 мили) с едно зареждане. Когато се наложи да бъдат презаредени, превозните средства, използващи тази технология, ще могат да се зареждат със скорости до 200 кВт.

„Новият модел идеално би допълнил нашите бестселъри ID.4 и ID.5. Това е начинът, по който възнамеряваме да разширим още повече нашата пазарна позиция и да дадем на нашите клиенти висококачествените превозни средства, които очакват от нас“, каза Шефер.

Подходът на платформата MEB+ все още не означава, че обикновената платформа MEB е мъртва. Volkswagen казва, че възнамерява да представи 10 нови електрически модела, базирани на платформата до 2026 г., включително модел от начално ниво на цена от около 25 000 евро (26 361 долара).

Поглеждайки малко по-надолу по пътя, Шефер посочи, че проектът за превозно средство Trinity също ще се произвежда във Волфсбург. Новата технология ще въведе платформа за Volkswagen Group, която трябва да предлага скорости на зареждане, които са толкова бързи, колкото и зареждането с гориво, високи нива на автоматизация и други.

Докладите сочат обаче, че проектът е бил отложен от 2026 г. до 2030 г. поради трудностите, които Volkswagen е имал при разработването на софтуер за него.