Архив

Opel увеличава обхвата на новата Mokka Electric

Малкият SUV е преименуван от Mokka-e на Mokka Electric

Еволюция на предишното електрическо задвижване на автомобилите Stellantis, базирано на платформите e-CMP и EMP2

stellantis.com, 14 декември 2022 г. – 12:14 ч.

Opel/Vauxhall въвежда новото поколение електрически задвижвания от Astra Electric към електрическата Mokka. Вopel-mokka-e-2021-004-min хода на това малкият SUV е преименуван от Mokka-e на Mokka Electric – и сега се предлага с пробег от над 406 километра (252 мили) според WLTP.

Задвижването на Mokka Electric е еволюция на предишното електрическо задвижване на автомобилите Stellantis, базирано на платформите e-CMP и EMP2: както при Peugeot e-308 и Astra Electric, 100 кВт електрическо задвижване от Vitesco Technologies е заменено от агрегат от 115 кВт от съвместно предприятие на Stellantis с Nidec.

Енергийното съдържание на батерията се увеличава от 50 на 54 кВтч (бруто). Познатата производителност на зареждане обаче остава същата: батерията може да се зареди до 80 процента за малко под 30 минути на 100 кВт станция за бързо зареждане. За зареждане с променлив ток все още е инсталирано бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт.

Фактът, че обхватът на WLTP се увеличава с впечатляващите 20 процента от сегашните 338 километра до до 406 километра, обаче не се дължи на четирите киловатчаса повече, а на (на хартия) значително по-високата ефективност на електрическото задвижване . В Mokka Electric консумацията на електроенергия все още се казва, че е 15,2 кВтч/100 км. Въпреки това, само тестовите шофирания ще покажат колко голяма е разликата със 100 кВт задвижване на практика – въпреки че предишното задвижване не беше смятано точно за чудо на ефективност, Opel не променя нищо по отношение на аеродинамиката със стръмната и ъглова предна част на Мокка.

Дали други модели електрически автомобили на Opel ще бъдат преименувани и оборудвани с новото задвижване след Astra Electric и Mokka Electric е вероятно, но все още не е потвърдено от производителя. Засега остават Corsa-e, Combo-e и Zafira-e с познатото 100 кВт задвижване и 50 кВтч батерия.

„e“ става „Electric“. С новия суфикс на името ние подчертаваме, че Opel Mokka предлага повече забавление от електрическото шофиране от всякога,” казва изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл. „И с ново електрическо задвижване и по-голяма батерия сега правим Mokka Electric още по-силен, по-ефективен и по-добър. Това е, което ние в Opel разбираме под добре обмислена „зелена иновация“.