BMW достави над 200 000 електрически автомобила през 2022 г.
Групата също така успя да предаде 500 000-ния напълно електрически автомобил на клиентите до края на 2022 г.
За 2023 г. Групата се стреми към 15 процента дял на изцяло електрическите превозни средства в общите продажби
bmwgroup.com,10 януари 2023 г. – 11:16 ч.
През 2022 г. BMW Group продаде общо 215 755 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini, повече от два пъти повече от 2021 г. Групата също така успя да предаде 500 000-ния напълно електрически автомобил на клиентите до края на 2022 г.
Като цяло през 2021 г. BMW е продала общо 103 855 акумулаторни електрически автомобила. Така 2022 г. съответства на ръст от 107,7 на сто. С общо около 2,4 милиона автомобила, продадени от BMW Group през 2022 г., електрическите автомобили представляват дял от около девет процента. За 2023 г. Групата се стреми към 15 процента дял на изцяло електрическите превозни средства в общите продажби.
Марката BMW е продала 372 956 електрифицирани превозни средства (включително Plug-in хибриди) миналата година, с 35,6% повече в сравнение с 2021 г. Ако извадите 172 001 акумулаторни електрически коли от това (трябва да извадите 43 744 Mini BEV от 215 755 BEV на ниво на групата), оставате с 200 955 plug-in хибрида от марката BMW. Това означава, че съотношението на новите автомобили BMW с връзка за зареждане е 54:46 в полза на PHEV.
Броят на продадените електрифицирани модели Mini (вкл. PHEV) се увеличи с 14,3% до 60 839 пътнически автомобила, което представлява около 21% от общите глобални продажби на марката през 2022 г. Изцяло електрическият Mini Cooper SE отново беше най-добрият за марката продаващ моделен вариант през 2022 г. Миналата година 43 744 броя от Mini Cooper SE бяха продадени по целия свят, което е увеличение от 25,5 процента в сравнение с предходната година.
BMW не посочва разпределението между отделните серии модели, нито посочва разпределението на продажбите на BEV между отделните региони на продажби. Последното се предлага само за цялата BMW Group при всички видове задвижване. Ето защо на този етап не е известно как електрическите BMW се продават в Китай или САЩ например.
„Нашата силна продуктова гама е най-добрият отговор на предизвикателна среда – и ни позволи да удвоим повече от два пъти продажбите си на напълно електрически превозни средства отново през 2022 г.“, каза Питер Нота, член на борда на директорите на BMW AG отговаря за клиентите, марките и продажбите. „Ние сме уверени, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да виждаме особено голям прием на поръчки за нашите напълно електрически модели“, добави Нота.
След спирането на i3 тази година (все още най-добре позиционираното електрическо BMW в германската статистика за регистрация), базираната в Мюнхен компания в момента предлага iX1, iX3, i4, iX и i7 като BEV модели. през настоящата година i5 трябва да бъде представен като електрически модел в серия 5.