Архив

Продажбите на пътнически автомобили в Китай нарастват през декември, продажбите на Tesla са спаднали с 41%

Китайската асоциация на пътническите автомобили очаква продажбите на нови електромобили да достигнат 8,5 милиона бройки през 2023 г.

reuters.com/business/autos-transportation

ШАНХАЙ, 10 януари (Reuters) – Продажбите на леки автомобили в Китай се повишиха с 2,4% през декември,PY74D2JPBFM3LL7MYBBP654OOE тъй като потребителите побързаха да се възползват от субсидията за електрически превозни средства (EV), преди да изтече миналия месец, като продажбите вероятно ще отслабнат рязко през януари, каза автомобилната индустрия във вторник.

Решението на Китай да прекрати продължилата повече от десетилетие субсидия за покупки на електромобили принуди производителите на автомобили, включително Tesla (TSLA.O), да задълбочат отстъпките, за да поддържат продажбите, тъй като търсенето намалява на най-големия автомобилен пазар в света.

„Пазарът ще остане изключително слаб преди китайската Нова година“, каза във вторник Цуй Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA), имайки предвид едноседмичния празник, един от най-големите годишни фестивали в Китай, който започва на 21 януари.

Той прогнозира, че продажбите на пътнически превозни средства в Китай вероятно ще останат почти непроменени или леко повишени през 2023 г.

CPCA съобщи във вторник, че продажбите на пътнически превозни средства в Китай през декември са се увеличили с 2,4% спрямо година по-рано до 2,19 милиона единици.

През цялата 2022 г., когато строгите блокирания поради COVID-19 прекъснаха производството и навредиха на търсенето, продажбите успяха да постигнат само малко увеличение от 1,6%.

Продажбите на Tesla през декември в Китай се сринаха с 41% спрямо година по-рано, въпреки че предлага големи отстъпки.

Производителите на автомобили се подготвят за това, което J.P. Анализаторите на Morgan нарекоха „преходен болезнен период“, като през януари и февруари продажбите на електромобили и плъгини в цялата индустрия в Китай са спаднали между 40% до 60% спрямо нивата в края на годината.

Tesla удължи стимул от 10 000 юана и намали цените на автомобилите с 6% до 13,5% в петък за втори път за по-малко от три месеца в Китай, стъпка, според анализаторите, е знак, че може да се изгради ценова война, която да натежи на китайските конкуренти с по-тънки граници.

„Не виждаме намаляването на цените да доведе до голяма промяна в конкурентния пейзаж, тъй като очакваме мащабът на продажбите на Tesla да остане стабилен на около 800 000 единици годишно поради производствения му капацитет“, каза Куи.

Най-добрият китайски производител на електромобили BYD (002594.SZ), който изпревари Tesla през 2022 г. с повече разновидности на модели както на plug-in хибриди, така и на чисти електромобили, спечели приблизително 10 000 юана на превозно средство, докато 8 000 юана от тях идват от държавни субсидии, според оценки на China Merchants Bank International.

BYD повиши цените за някои модели, тъй като субсидията приключи от началото на тази година, но избра да поеме по-голямата част от разходите за недостига.

Повечето други производители на електромобили в Китай все още са на загуба, включително Nio (9866.HK), Xpeng (9868.HK) и Li Auto (2015.HK).

CPCA очаква продажбите на нови енергийни автомобили, главно електромобили, да достигнат 8,5 милиона бройки през 2023 г., което представлява 36% от общите продажби на нови автомобили.