Архив

Hillman Super Minx

Hillman Super Minx е производство на британската Rootes Group. Също така се нарича Humber 90 (НоваHillman_Super_Minx_1725cc_May_1966 Зеландия, Южна Африка). Пуска се през 1961-66 г.  (седан), 1962-64 г. (кабриолет) и 1962-67 г. (комби). Сглобява се във Великобритания, Порт Мелбърн – Австралия и в Петон, Нова Зеландия. Негов наследник е Rootes Arrow.

Двигателите са 1592 куб.см. I4 (1961-1965 г.) и  1725 куб.см. I4 (1965-1967 г.). Базата е 2565 мм при дължина на колата 4191 мм, ширина 1595 мм и височина  1473 мм. Собственото тегло е 1016 кг (седан) и 1074 кг (комби).

Свързани с модела са Singer Vogue, Humber Vogue (Австралия),  Humber Sceptre и Hillman Minx.

Hillman_Super-Minx_Rear-viewОбявен през октомври 1961 г., автомобилът има за цел да разшири присъствието на марката в горния клас на семейните коли. Комбито се добавя през май 1962 г., кабриолетът – през юни 1962 г. 1280px-Hillman_Super_Minx_estate_first_registered_June_1966_1725cc

Автомобилът е задвижван от съществуващия Rootes 1592 куб. см. 63 к. с. двигател. Има чугунени цилиндри, като главата по-късно се заменя от алуминиева. Окачването отпред е на винтови пружини с антиролщанга, отзад на листови ресори с жива ос. 229 мм барабанните спирачки са Lockheed. Кормилната система е с червяк. Първоначално предната седалка е тип пейка, като после се заменя от две индивидуални места. Колата има нагревател, радио, може да се поръча в един цвят или в боя два тона. Четиристепенната механична трансмисия е със синхронизатор на трите предавки, Smiths Easidrive автоматичната трансмисия е опция.

Hillman_Super_Minx_cabriolet_ca_1964_Schaffen-Diest_2012Една кола е тествана от британското списание The Motor през 1962 г. и е имала максимална скорост от 128,7 км в час, с ускорение 0-97 км в час за 21,6 сек. A разходът на гориво е 10,1 л/100 км.

Mark II версия е представена през октомври 1962 г., с точки за гресиране и  по-големи спирачки – предните дискови. Скоростната кутия Smiths Easidrive опция е заменена от Borg-Warner 35 кутия.

През 1964 г. с пускането на Super Minx Mark III е направен фейслифт с промяна на задните светлини и добавяне на странични прозорци на задните странични врати.

При Mark IV, показан на London Motor Show през октомври 1965 г. работният обем на двигателя е увеличен до 1 725 куб. см.