Архив

BMW представя обновен X5 PHEV

Системната мощност на Plug-in хибрида се покачва със 70 до 360 кВт (с временно усилване)

Електрическият пробег на новия X5 xDrive50e е от 94 до 110 километра според WLTP

bmwgroup.com

BMW разкри моделни актуализации за своите SUV модели X5 и X6, които ще бъдат пуснати в световен мащаб презbmw-x5-xdrive50e-2023-01-min април 2023 г. В хода на актуализациите задвижващата система за plug-in хибридния вариант на X5 също е обновена – X6 ще не се предлага като PHEV.

Сега той носи обозначението X5 xDrive50e (преди това беше кодов номер 45) и съчетава двигателя с вътрешно горене (все още редови шестцилиндров) с нова електронна машина, чиято мощност се увеличава с 62 кВт до 145 кВт в сравнение с тази в предшественика. Според BMW, „иновативно предварително съотношение“, което увеличава ефективния въртящ момент, приложен към трансмисията от страната на двигателя до 450 Нм, трябва да допринесе „за особено спонтанно подаване на мощност“. Бензиновият двигател също се увеличава с 20 до 230 кВт. Системната мощност на Plug-in хибрида се покачва със 70 до 360 кВт (с временно усилване).

Батерията също е обновена: съдържанието на използваема енергия е увеличено с почти 25 процента до 25,7 кВтч в сравнение с предшественика. Електрическият пробег на новия X5 xDrive50e е от 94 до 110 километра според WLTP. Благодарение на новото комбинирано устройство за зареждане, мощността на зареждане се удвоява, но остава на управляемите 7,4 кВт. Дори след технологичната актуализация, BMW не предлага AC зареждане с 11 кВт или дори DC зареждане като plug-in хибрида Mercedes GLE, който също беше наскоро ревизиран.

За пълнота трябва да се спомене, че другите варианти на двигателя също са електрифицирани. Шестцилиндровият дизелов двигател, шестцилиндровият бензинов двигател и V8 използват 48-волтова хибридна система. Това осигурява допълнителни девет киловата задвижваща мощност.

BMW не само използва актуализацията на модела за промени под ламарината, но и каросерията също е адаптирана донякъде. Особено отпред, X5 е донякъде адаптиран към по-големия X7, типичната за марката бъбрековидна решетка е визуално по-присъстваща (която също се предлага като опция с „водопадно осветление“, наречено „Iconic Glow“). Фаровете вече са с 35 милиметра по-плоски, дневните светодиодни светлини във формата на стрелка функционират и като мигачи. Въпреки това, BMW се отказа от фаровете от две части на X7 и 7 Series.

Вероятно има проста причина, поради която X6 SUV купе не се предлага и с Plug-in хибрида: С XM Hybrid, BMW M предлага подобен размер SUV купе, макар и с различна ориентация и поляризиращ дизайн. X5, X6 и XM се произвеждат в завода на BMW в Спартанбърг в Южна Каролина. BMW все още не  публикува цени за X5 xDrive50e.