BMW може да получи финансов тласък за производството на електрически Mini в Обединеното кралство
Sky News и източници от индустрията казват, че сделката между правителството и автомобилния производител може да бъде финализирана до седмици
sky.com, bbc.com
Съобщава се, че BMW преговаря с британския отдел за бизнес, енергетика и индустриална стратегия (BEIS) за получаване на безвъзмездна помощ от 75 милиона паунда (около 84,5 милиона евро), за да продължи производството на електрическото Mini в завода си в Коули в покрайнините на Оксфорд. .
Това идва, след като британските медии съобщиха през октомври, че германският автомобилен производител може да спре производството на електрическата версия в Обединеното кралство. Той ще продължи да произвежда своите конвенционални модели там и ще премести производството си на EV в Китай чрез партньорството им с Great Wall, докато електрическият Countryman ще се произвежда в Лайпциг, Германия.
Доклад, който скоро след това беше опроверган от германските медии. През ноември Frankfurter Allgemeine писа, че BMW все пак ще продължи да произвежда електрическото Mini в Обединеното кралство, тъй като производствените обекти в Китай и Германия сами по себе си не са достатъчни.
Освен това електрическите и конвенционалните модели в момента са базирани на една и съща платформа, което прави възможно изграждането на двете версии в завода в Коули. Но следващото поколение електрическа версия ще седи на собствена платформа, разработена от Great Wall. Паралелното производство в завода в Коули дълго време се смяташе за неефективно и твърде скъпо – но изглежда, че BMW може да са намерили начин за решаване на проблема.
Според Sky News, който първи съобщи за предполагаемите преговори за безвъзмездна помощ, парите ще дойдат от Фонда за автомобилна трансформация на Whitehall. Нито BMW, нито BEIS пожелаха да коментират повече въпроса. Следователно не е ясно кога парите ще бъдат отпуснати или кога заводът в Каули ще започне да ги използва. Междувременно, според Sky News, източници от индустрията казват, че сделката между правителството и автомобилния производител може да бъде финализирана до седмици.
В момента BMW произвежда около 40 000 електрически Mini годишно в своя завод в Оксфордшир, където (конвенционалното) Mini се произвежда от 50-те години на миналия век.
В интервю за BBC главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта каза, че Обединеното кралство става по-малко привлекателно като място за производство в сравнение с други обекти в Европа. Той каза, че е необходима постоянна правителствена подкрепа за производителите на автомобили за овладяване на прехода към повече електромобили, тъй като Обединеното кралство се бори с по-високи цени на енергията и инфлация в сравнение с други страни.
Nissan вече се е ангажирал да произведе наследника на Nissan Leaf в своя завод в Съндърланд. Дали там ще се произвеждат и електрическите версии на Juke и Qashqai, предстои да видим.