Архив

Продажбите на автомобили в Китай се сринаха с 38% през януари поради края на субсидиите и намаляването на данъците

Продажбите на нови енергийни автомобили, които включват изцяло батерийни електромобили и плъгин хибриди, също са намалели с 6,3% през януари

reuters.com/business/autos-transportation

ШАНХАЙ/ПЕКИН, (Reuters) – Продажбите на леки автомобили в Китай се сринаха с 38% през януари, обръщайки ръста от 2,4% през предходния месец, показват данни на индустрията в сряда, тъй като търсенето отслабна след намаляване на данъците върху автомобилите с двигатели с вътрешно горене и субсидиите за електрически превозни средства (EV) с изтекъл срок.

Колите се движат по пътя по време на сутрешния час пик в Пекин

Колите се движат по пътя по време на сутрешния час пик в Пекин

Продажбите на нови енергийни автомобили, които включват изцяло батерийни електромобили и плъгин хибриди, също са намалели с 6,3% през януари след главоломния ръст от 90% през 2022 г., съобщи Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).

„Продажбите на нови енергийни автомобили през януари не отговориха на очакванията ни, с рядък годишен спад в продажбите за един месец“, каза Цуи Донгшу, генерален секретар на CPCA на онлайн брифинг в сряда.

Той каза, че Лунната Нова година и краят на субсидиите за електромобили са сред факторите, довели до спада.

Китайците празнуваха цяла седмица от празника на Лунната Нова година през месеца, което го направи по-тих януари в сравнение с предходните години.

Въпреки признаците за намаляване на търсенето на най-големия автомобилен пазар в света, централното правителство на Китай не удължи 50% намаление на данъка върху покупките на автомобили с двигатели с вътрешно горене, когато изтече в края на декември.

Той също така реши да прекрати продължилата повече от десетилетие национална субсидия за покупки на EV, принуждавайки производителите на автомобили, включително Tesla, да задълбочат отстъпките, за да защитят пазарните си дялове.

Автомобилният пазар в Китай е по-зависим от различни стимули от местните правителства за насърчаване на покупките.

Шанхай разшири отстъпката от 10 000 юана (1470 долара) за тези, които заменят петролните си коли с електрически, докато градовете Джънджоу, Уси, Шенян и Пекин издадоха купони за консумация на автомобили.

През януари Tesla продаде 66 951 електромобила, произведени в Китай. Това е с 18% повече от декември и с 10% повече от година по-рано.

Пазарният му дял в сектора на електрическите автомобили с батерии в Китай се е повишил до 12,5% през януари от 9% през декември, според изчисление на Reuters.

Най-продаван производител на електромобили в Китай миналия месец беше   BYD Co Ltd, който достави 150 164 автомобила, каза CPCA.

Новите енергийни превозни средства представляват една четвърт от общо 1,3 милиона продажби на автомобили през месеца, показват данните на CPCA, което е рязък спад от 35% през ноември 2022 г.

 

($1 = 6,7830 китайски юана ренминби)