2024 Peugeot 3008 и 5008 преминават към мек хибрид, за да намалят разхода на гориво с 15 процента
Новата шестстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител съдържа електрическия мотор.
Източник: Peugeot
Миналия месец Stellantis обяви, че Peugeot ще представи не по-малко от пет електрически превозни средства в Европа през следващите две години. Две от тях ще бъдат E-3008 и E-5008, базирани на моделите от следващо поколение, но междувременно сегашните кросоувъри ще бъдат частично електрифицирани. Както беше обявено по време на същия ден на E-Lion в края на януари, компактното дуо получава мека хибридна технология за намаляване на разхода на гориво с до 15 процента.
Компанията с обновената емблема на лъва е сравнила числата и е стигнала до извода, че 3008 и 5008 с 48V настройка пият 2,5 литра по-малко на 62 мили (100 километра) в града и 0,7 литра по-малко извън него. На магистралата двойката компактни кросоувъри консумира почти същото количество гориво, както преди. Средно този мек хибриден задвижващ механизъм намалява разхода на гориво с 1 литър/100 км в цикъла WLTP. Емисиите на CO2 намаляват средно с 20 гр/км.
В сърцето на 2024 Peugeot 3008 и 5008 е новоразработен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор. 1,2-литровият агрегат произвежда 134 конски сили (100 киловата) при 5500 об/мин и 230 нютонметра въртящ момент от 1750 об/мин. Възползвайки се от турбокомпресор с променлива геометрия, този двигател с вътрешно горене работи по цикъла на Милър и се предлага с верига за синхронизация за намаляване на разходите за поддръжка.
Също така новост е шестстепенната автоматична трансмисия с двоен съединител, която включва електрически мотор, инвертор и ECU. Електронният мотор е добър за допълнителни 28 к. с. и 55 Нм, като двата кросоувъра работят само на електричество, когато изискванията за въртящ момент са минимални.
Докато забавя, двигателят се удвоява като генератор, за да захранва 48V батерия. Последният е от литиево-йонната разновидност и може да се похвали с използваем капацитет от 432 Втч. Чрез поставяне на батерията под предната лява седалка, товарният капацитет остава непроменен в сравнение с чисто бензиновите версии.
При по-високи скорости до 145 км в час, ICE се изключва автоматично, когато водачът освободи педала на газта, но само „при постоянна скорост и при забавяне.“ Натиснете силно педала на газта и е-моторът ще осигури временно усилване от 12 к. с. Тъй като 3008 и 5008 могат да се управляват за кратко в електрически режим, Peugeot инсталира акустична система за предупреждение за превозни средства (AVAS), която се задейства при скорости до 30 км/ в час, за да предупреждава пешеходци и велосипедисти.
Заменяйки задвижването PureTech 130 EAT8, новата мека хибридна настройка ще бъде инсталирана и в 208, 2008, 308, 308 SW и 408. Peugeot ще сглобява 3008 и 5008 Hybrid в своя завод в Сошо във Франция и ще разполага с електрифицираните кросоувъри в продажба в Европа през второто тримесечие на годината.